Sterling Mining Company

    • Offizieller Beitrag
    Zitat

    Original von Aladin

    Mich stoert das kein SEC Filing gemacht wird und Zahlen da sind um zu sehen wie gesund die ueberhaupt sind.


    Das ist es.Wurde schon erwähnt: deshalb das AMEX - Listing verschoben oder was?


    "Die Märkte haben nie unrecht, die Menschen oft." Jesse Livermore, 20.Jh.

    "Die Demokratie ist das Paradies der Schreier und Schwätzer, Phraseure, Schmeichler und Schmarotzer, die jedem sachlichen Talent weit mehr den Weg verlegen, als dies in einer anderen Verfassungsform vorkommt." E.von Hartmann

    Dieser Beitrag ist eine persönliche Meinung gem. Art.5 Abs.1 GG und Urteil des BVG 1 BvR 1384/16

    • Offizieller Beitrag
    Zitat

    Original von silvergekko
    Da liegen Leichen im Keller!


    Das befürchte auch ich seit kurzem. X(


    "Die Märkte haben nie unrecht, die Menschen oft." Jesse Livermore, 20.Jh.

    "Die Demokratie ist das Paradies der Schreier und Schwätzer, Phraseure, Schmeichler und Schmarotzer, die jedem sachlichen Talent weit mehr den Weg verlegen, als dies in einer anderen Verfassungsform vorkommt." E.von Hartmann

    Dieser Beitrag ist eine persönliche Meinung gem. Art.5 Abs.1 GG und Urteil des BVG 1 BvR 1384/16

  • So what, desto frueher eine Razzia passiert um so besser.
    Es wird nicht alles so heiss gegessen wies gekocht wird.
    Ich trage was da noch kommt mit Fassung, der Ball kommt jetzt ins rollen und die Panik ergreife ich bestimmt nicht.
    Bis Ende Dezember wird einiges aufgeklaert werden.
    Da ist immer noch genug Silber und das fuer 2.10 USD.


    Mfg


    XAX

    • Offizieller Beitrag

    Nunja,wait and see.


    Grüsse


    "Die Märkte haben nie unrecht, die Menschen oft." Jesse Livermore, 20.Jh.

    "Die Demokratie ist das Paradies der Schreier und Schwätzer, Phraseure, Schmeichler und Schmarotzer, die jedem sachlichen Talent weit mehr den Weg verlegen, als dies in einer anderen Verfassungsform vorkommt." E.von Hartmann

    Dieser Beitrag ist eine persönliche Meinung gem. Art.5 Abs.1 GG und Urteil des BVG 1 BvR 1384/16

  • Tschonko, ich habe in eigener Regie nun etwas gemacht,du kannst mich hier rausstreichen bei der geplanten Aktion.
    Meine Bank habe ich Auftrag erteilt und ist damit beschaeftigt gegen eine Kapitalerhoehung zu stimmen sowie eine Listing bei Amex zu fordern.


    Am 21.Dezember ist es soweit, dann landet Ray im Kochtopf.


    Oder wir spaeter... :(


    Nochmals die Palast Revolutions Webseite:http://www.savethesunshine.com/


    Man hat mein Posting im Forum veroeffentlicht unter Sunshine Revolution:


    http://www.savethesunshine.com/wwwboard/


    Kapitalverdoppelung ist schon dubios. :rolleyes:

    • Offizieller Beitrag

    Aladin,


    hoffentlch zeigt die Sunshine Revolution positive Wirkung.


    Die beabsichtigte Kapitalverdoppelung ist mehr als dubios.


    Aber vielleicht gut so:
    In dieser Übertreibung wird dies merkwürdige Geschehen richtig offenkundig.


    "Die Märkte haben nie unrecht, die Menschen oft." Jesse Livermore, 20.Jh.

    "Die Demokratie ist das Paradies der Schreier und Schwätzer, Phraseure, Schmeichler und Schmarotzer, die jedem sachlichen Talent weit mehr den Weg verlegen, als dies in einer anderen Verfassungsform vorkommt." E.von Hartmann

    Dieser Beitrag ist eine persönliche Meinung gem. Art.5 Abs.1 GG und Urteil des BVG 1 BvR 1384/16

  • Ich habe Antwort von der Piratesite:


    Your broker should send or e-mail you the proxy forms. Who is your broker? If you don't get your proxy forms this week, get back in touch with me and I will help make sure you receive them. Also, if you don't know how to complete them, I can help you do that. You have too many shares not to have your voice heard either way.


    Sincerely,


    Tom Szabo
    email:


    admin@savethesunshine.com


    Bei mir wird was gemacht, wie schaut es bei Euch aus ?


    Gruss


    XAX

  • Noch einen mehr runter und ich kaufe wieder, das gibts ja nicht wie die faellt, eine reine panik denke ich mal.


    Wenn ich mich nicht irre :D


    Teurer Spass bis jetzt !


    Weiter gehts immer, aber wie ist eine andere Frage.


    Es wird immer enger, die Stoploss trigger gehen nun alle ab.


    Play Lotto, play Sterling.....


    Ist der Ruf erst ruiniert lebts sich voellig ungeniert.


    Ain't no sunshine right now. :(


    Gruss


    XAX

  • Gmorning


    Ich habe gestern Nacht noch eine Nachricht erhalten das mein Wunsch auf ein Interview mit Bob Hopper und David Bond weitergeleitet wurde und das Topic demnaechst besprochen wird.
    David Bond informierte mich auch ueber seinen neuen Bericht den ich jetzt hier reinlege. Mein Gefuehl sagt mir David hat Recht was er ueber Ray und die Piraten sagt. Die 200 millionen Unzen sind noch da, dieses fuer knapp zwei Dollar. ;)


    Viel Spass beim lesen.....jetzt wissen wir noch mehr uber die Personen bei der Palast Revolution.


    Gruss


    XAX



    Trashing the Sunshine Mine


    11/21/2005


    By David Bond
    Editor, Silver Valley Mining Journal
    Associate Editor, Free-Market News Network


    When Ray DeMotte of Sterling Mining Company fetched up in Wallace three years ago, none of us were quite sure what to think of him. One's first post-internet reflex about such folks is to Google-search him, which Doug Burmeister of the Sunshine Mine and Andrew Grundman of American Reclamation did over a computer in the office of the late E. Viet Howard. (Viet was head operations honcho for Sunshine, back when I worked there and he worked for oil-hungry Texans who, like every other owner of the Sunshine Mine, sought to leverage her silver production into their own personal dreams. To research Sunshine's history is to research the histories of Irwin P. Underweiser and Nelson Bunker Hunt. To research these histories is to discover only that there are no bounds to human lust and greed.)


    However, and please hang with me here, Viet Howard became a good friend and confidant. He rescued me from a lousy newspaper job and ensconced me in an office across the hall from him at Sunshine's new corporate headquarters, the purpose of which was, I think in retrospect, a mystery to both of us. I typed a few annual and quarterly company reports, and hopped aboard our Fanjet Falcon 6 any time I could. Vi Howard's first annual shareholders' meeting we held in Paris. A year later we could barely summon the money to pitch a tent in the Nevada desert an hour north of the Cottontail Ranch to dedicate the Sixteen-To-One Mine.


    Prior to taking the reins of Sunshine, ]Viet Howard had been president of the Bunker Hill & Sullivan Mining and Concentrating Company, which just a bit over a decade earlier had been hijacked by the most evil spawn of the Nixon Administration, Gulf Resources & Chemical Corporation of Houston, Texas, in corporate America's first leveraged buyout. Gulf laundered Nixon's campaign contributions through its connections with Mexican banks. Viet, a Sloan Fellow from M.I.T., despised these Mormon bastards at Gulf and their basket-ball star CEO.


    Vi Howard refused to help the Mormons run Bunker Hill into the ground. So he made a deal with the devil, G. Michael Boswell. Boswell, then in the employ of the Hunts, negotiated at first to take over Sunshine from Irwin P. Underweiser – "Jerusalem Slim" Viet called him, on the Hunts' behalf. Boswell secured the deal, then flipped on the Hunts and offered the shareholders a better payout. To make up the upside of the deal he wrangled a $30 million loan from the Bank of Montreal, due in 90 days, then hocked that loan for a one-third interest in Sunshine to the Kuwaiti royal family, installing Joseph el-Kouri, a Lebanese Christian, on the Sunshine board of directors.


    Boswell got a cover story in Texas Business Monthly, four colors and all, congratulating him for being the first guy ever to screw the Hunts. Mike went to Africa and bagged an elephant. I saw the tusks. They are two storeys tall. G. Michael Boswell is one of the most terrifying people I have ever met, a man with buried, brewing anger. He wore Tony Llamas, a Gucci belt, and a big Cuban cigar.


    I flattered myself that Viet had hired me in good company. He had just hired Bill Anderson away from Hecla. Bill Anderson was the crown prince of the silver mining industry in the hard-rock west. Bill built hard-rock mines from scratch and they made money for 50 years. Bill Anderson is the reason Hecla didn't go back on the pink sheets in 1978. And Viet hired Robert Peterson, a religious smelter-man from Utah who if I recall had worked for Kennecott. And already there was Doug Burmeister, a meat-cutter from Murray, Idaho, who knew every stope, every grumpy shaft-guide, every dead-end drift, every pickup truck at the Sunshine Mine. Doug was a company man, but even the union guys couldn't hate him, because he knew the game. He knew, and knows, the mine. He knew them. And he is kind. Doug and I became instant friends, for the simple reason that I needed him.


    I digress again, but I am having fun telling this yarn. Skip it. You won't be lesser for it, but these are true stories, much better than I can make up.


    Before we talk about Doug Burmeister and Ray DeMotte, and why I think one of the worst corporate crimes in American history, worse than the hi-jacking of Bunker Hill by the thugs at Gulf, are being committed against DeMotte, Sterling and the Sunshine Mine, I have to tell you about Vi Howard and Bob Peterson.


    I ran into Peterson and Howard one night at the Jameson Saloon in Wallace in early 1983. They were on a runner. So was I. Peterson was on for it, wanted a "mine is bigger than yours" conversation. Peterson, when he wasn't drinking, was a pretty good Mormon and could be trusted. Not now. We conned each other for a bit, waved our dicks around, did a few shots of Yukon Jack till our eyes bled. Then asks Bob Peterson, :rolleyes: the vee-pee general manager of the Sunshine Mine and its 515 employees and its 5 million silver ounces per year and its thunderous input into the economy of a town of 20,000 (unless the Steelworkers Union Local 5089 took him on), in front of his boss and his peon: "You ever eat a raw egg?"


    Howard is by now smirking in a way so subtle I don't get it. I fall into the trap. I lie: "Yeah, Bob, I eat raw eggs, and I like them." Peterson summons the waitress. "Two raw eggs," he orders.


    After all those Yukon Jacks, I figure I can slurp down one raw egg. Bust it into a glass, chase it down with massive beer, I'll be OK. But Bob Peterson usurps me. The waitress brings the whole eggs, shell and all, to our table. Peterson grabs his egg out of the poaching dish, shell and all, shoves it with a wink into his mouth. I see the round end of the shell disappear with a satisfied crunch and I realize I am doomed.


    Have you ever eaten a raw egg, whole? Shell and all? That sickening first cold crunch, the shell parts passing down your gullet, then the egg goop, first passing southward, then northward, across the esophagus? For about a dozen round trips before, thankfully, it succumbs to gravity and your eyes return to their sockets?


    What has all this to do with Sterling Mining Company and the Sunshine Mine, and Ray DeMotte?


    Let us begin with the Sunshine. She contains 200 million ounces of silver reserves and resources. I know this because I have been to her worst shit-hole stopes, and have read the audit reports. I have Google-searched Ray DeMotte and could find only that he is a stamp collector and a fifth-generation coal miner.


    I can vouch from personal experience that Ray DeMotte is an honest man. That, yes, he got Sunshine for a song. That he bets, like Vi Howard did, on his friends. That he views the Sunshine Mine as a living, breathing critter. That this is not a call option on silver, it's a real mine. I prefer to follow Ray's vision. His opponents are a failed banker and a failed accountant. :rolleyes:


    Together they seek to seize Sterling from Ray because if they do not, they will face the consequences of their own bankrupt actions, their own bankrupt vision of life. The idea of work does not occur to them. They want 200 million ounces of silver for free.


    I'll take the vision of a dreamer, or the swallowing of a raw egg, every time. Sunshine has beaten away the most evil of people, New Yorkers, Texans . . . Let her continue. And let Ray DeMotte chase his dream, for himself, for Wallace, and for the Sunshine Mine.


    By David Bond


    Editor, Silver Valley Mining Journal
    Associate Editor, Free-Market News Network

  • hi aladin
    ich she mich bestaetigt.stirling mining ist die einzige aktie die ich kenne bei der die shareholder alles tun um den kurs zu druecken und das aus dem absurden grund weil ein paar sehr zwilichtige gestalten geruechte in die welt setzen.
    uebrigens:die verwaesserung waere bei weitem nicht so extrem wenn die leute nicht panikartig und ohne grund verkaufen wuerden.
    vieleicht ist es ja ein guter zeitpunkt zum kaufen.
    vieleicht koennte man einen kompromiss finden:zunaechst mal nur 5 mio kaptitalerhoehung verbunden mit verpflichtung zum amex-listing.dann werden wir ja sehen was dran ist.
    mir persoenlich ist es egal ob 20 mio kapitalerhoehung.dann hat sterling working kapital und das ist gut fuer die firma.allein fuer die sunshine sind noch 5 mio zu zahlen.je schneller sie vorankommen je besser.dazu braucht man geld.
    viele
    gruesse
    123

  • 123..... bist du noch nicht dabei :D


    Ja, ein guter zeitpunkt zum kaufen. IMO


    Heute schlage ich wieder zu, mein Kauflimit wurde leicht erhoeht.


    Es ist jetzt ein alles oder nichts fuer mich, die Idee mit weniger Kapitalerhoehung und ein Listing oben drauf gefaellt mir am besten.


    Ich hoere David Bond seit langen und glaube ihm was er ueber Sterling sagt. Die Piraten sind Piraten und schaden mehr als sie helfen.


    Das gute dran denen geht es auch nicht besser das sie es tun und ihr Kampf gegen De Motte wird immer verzeifelter, Tag fuer Tag druecken sie dabei auch ihre Aktien in den Keller damit.


    Ich bin optimistisch die Sache wird erledigt, es gibt so viele Minen wie MGN die sitzen auch nur auf Reserven und haben ebenfalls noch keinen Bagger dort. Bei denen ist der Kurs jedoch in der anderen Richtung.
    Ich sehe momentan nur die Reseven und den gehaemmerten Kurs bei den weiteren Kauf heute.


    Einer wird gewinnen, und dann kommt die Sonne fuer Sunshine.


    Gruss


    XAX

  • hi aladin
    ich finde mut sollte belohnt werden.ich hab meine aktien jedenfalls noch und werd sie auch nicht wegen irgendwelcher geruechte verkaufen.hoffe das de motte es den bashern zeigt.alles andere waere furchtbar ungerecht.
    viele gruesse
    123

    • Offizieller Beitrag

    Moin mitnand


    Habe soeben den ganzen Bericht von Bond gelesen.Danke,Aladin.
    Lasse mir von dem keinen entgehen,kommt ja öfter bei 321gold.


    Also der ist so kompetent,dem glaube ich auch,wenn er DeMotte so einschätzt.
    Das beruhigt schon.


    Einer der Fehler, den die machten, ist die geplante sofortige
    Kapitalverdopplung,was wir hier alle schon anmerkten.
    Das hat die Cabal dort mit angeheizt mE.


    Bin immer noch mit rd .2% investiert.
    Warte noch was ab,bis sich die Chose beruhigt hat.
    Lege auch eventuell was drauf.


    Schade,daß die an der augenblicklichen Hochstimmung nicht teilhaben.
    Selbst so Brummer wie SSO und WTC heben ab,
    von sowas wie MAE oder USGL ganz zu schweigen!


    Grüsse


    "Die Märkte haben nie unrecht, die Menschen oft." Jesse Livermore, 20.Jh.

    "Die Demokratie ist das Paradies der Schreier und Schwätzer, Phraseure, Schmeichler und Schmarotzer, die jedem sachlichen Talent weit mehr den Weg verlegen, als dies in einer anderen Verfassungsform vorkommt." E.von Hartmann

    Dieser Beitrag ist eine persönliche Meinung gem. Art.5 Abs.1 GG und Urteil des BVG 1 BvR 1384/16

  • Hallo Edel Man


    ""Schade,daß die an der augenblicklichen Hochstimmung nicht teilhaben.""


    Dafuer werden sie spaeter alles wieder aufholen IMO.


    Da ich voll investiert bin verkaufe ich heute die haelfte von USGL mit fetten Gewinn und noch ein paar andere damit Geld frei wird fuer die Rettung der Sunshine. Obs gut geht und richtig ist ???....keine Ahnung.


    Wenn der Kauf durchgehen sollte dann habe ich einen Schitt von 3.26 USD.


    Bei HL gehts mir noch bescheidener, das ist eine Kruecke. X(
    Ich habe dann fast wertmaessig so viel reingesteckt wie bei Hecla und muss egal was nun kommt die Sache ebenso aussitzen.


    Gruss


    XAX

    • Offizieller Beitrag
    Zitat

    Original von Aladin

    ..... dann habe ich einen Schitt von 3.26 USD.


    Lustiger Freud`scher Fehler? :D


    Do´nt worry,viel besser liegt wohl keiner hier.
    Selber 3,04 $ Schnitt,weil relativ spät eingestiegen.


    Die USGL ist wirklich wie toll,die halt ich mal durch bis 20$ :]
    HL hatte ich gottlob sehr früh verjagt.Ein trauriger Veteran.


    Grüsse


    "Die Märkte haben nie unrecht, die Menschen oft." Jesse Livermore, 20.Jh.

    "Die Demokratie ist das Paradies der Schreier und Schwätzer, Phraseure, Schmeichler und Schmarotzer, die jedem sachlichen Talent weit mehr den Weg verlegen, als dies in einer anderen Verfassungsform vorkommt." E.von Hartmann

    Dieser Beitrag ist eine persönliche Meinung gem. Art.5 Abs.1 GG und Urteil des BVG 1 BvR 1384/16

Schriftgröße:  A A A A A