Silber Companies - Liste und Neues

  • Hallo Lucky.


    ..wollte mit Keith nicht über die Arbeitskapazitäten =) seiner Sekretärin diskutieren.
    Bin allerdings deiner Meinung.


    Wenn ich mir eine Australien -aktie einbilde
    dann kanns mit PP jedoch wesentlich attraktiver werden( incl. Optionen),
    wie im Moment bei Malachite Resources.


    ...aber was erzähle ich dir da, Neues =)?!


    Grüße


    emoba

  • Zitat

    Original von LuckyFriday
    Hallo gutso,


    da hast du ja einen halben Silver Summit nachgeholt :D !


    LF


    Hallo Lucky,


    wenn das mal langt, wenn das mal langt! :D Ich hab gemeint mir fliegt der Hut weg!
    Ein riesen Glück, wenn man da ernst genommen wird, ist das die halbe Miete.
    Die Andeutungen dessen, was man mit denen bequatschen kann, wenn man parallel versucht, sich durch aktive Recherche weiter an den Themen entlang zu hangeln, habe ich an dem Abend zumindest spüren können:
    Ich recherchiere grade ein paar Sachen dazu nach - & nacheinander poste ich dann dazu, was ich denke, verstanden zu haben.
    Parallel versuch ich auch den Emailkontakt vorsichtig anzufangen, bin schon dabei. :)
    Heute schaff ich das also beim besten Willen nicht mehr, was Griffiges reinzustellen. Ich will einfach keine Fehler machen an so einer spannenden Stelle im Thema. ...
    Eilt ja auch nicht, nur kurz so viel: wie ich vor einiger Zeit schon mal vermutet habe (hier am 17.08. & hier vor ein paar Tagen), wird die Frage nach Kooperation oder Konkurrenz zwischen U.S. Silver Corp. (unlisted) & Sterling Mining (SRLM) wohl ein grösseres Thema der nächsten Monate & Jahre werden, im Valley.



    Grüsse,
    gutso


    PPS: Danke emoba, für Dein Posting zum PP Plan (ich habe das nicht so im Griff diese Sache, wie Du Tschonko & Lucky, schlicht wegen Mangel an Kenntnissen, - geb ich gerne zu - für mich waren da die anderen Schwerpunkte besser anzugehen, .. weisst ja eh).

    • Offizieller Beitrag

    Hallo gutso,


    Man würde die Motte schlecht kennen / unterschätzen, wenn man ihm nicht nochmals was Grösseres zutrauen würde.....


    War da nicht Ende 2005 ein grosse Diskussion hier über Sinn und Unsinn der Schaffung von enorm viel bewilligten neuen Aktien? 20 Mio. Stück, glaub' ich.


    Nun, das Aktionärsvolk hatte dem Grossen Manitu vertraut und diese bewilligt (ich war ja da knausrig gewesen und hatte abgelehnt)! pp steht an....U.S.Sterling Mining in the offing :D. Kleines pp und grosser Aktientausch?


    Good n8!
    Lucky

  • EXN hat nen neuen Präsidenten
    http://biz.yahoo.com/ccn/061106/200611060355939001.html?.v=1


    gutso,
    hab noch nie ein PP mitgemacht, das würde mein Depotgefüge etwas auseinander bringen :D
    Dafür schon ein9ge proxys.


    Lucky, emoba,
    PP bei Sterling um 2,7 kommt mir wenig vor. Zur Zeit könnte man auch ein höheres durchbringen, imho.
    Wird schon seinen Grund haben!
    Wenn es small ist, dürfte es mehr eine Management Geschichte sein.
    Da schau ich alt aus mit kaufkurs 3,4 am Freitag.


    Grüße
    Tschonko

    "Confusion is a word we have invented for an order which is not understood." Henry Miller

    Einmal editiert, zuletzt von Tschonko ()

    • Offizieller Beitrag

    Tschonko


    Zu Deiner Frage vor kurzem nach SRLM aus charttechnischer Sicht siehe : :)


    http://www.goldseitenforum.de/…?postid=127941#post127941


    Grüsse
    Edel Man


    "Die Märkte haben nie unrecht, die Menschen oft." Jesse Livermore, 20.Jh.

    "Die Demokratie ist das Paradies der Schreier und Schwätzer, Phraseure, Schmeichler und Schmarotzer, die jedem sachlichen Talent weit mehr den Weg verlegen, als dies in einer anderen Verfassungsform vorkommt." E.von Hartmann

    Dieser Beitrag ist eine persönliche Meinung gem. Art.5 Abs.1 GG und Urteil des BVG 1 BvR 1384/16

  • Zitat

    Original von Tschonko
    gutso,
    hab noch nie ein PP mitgemacht, das würde mein Depotgefüge etwas auseinander bringen
    Dafür schon ein9ge proxys.


    Hallo Tschonko,


    fein ausgedrückt.
    Zum PP: Wenn die 2,70 wirklich Dollar sind & nicht Euro ( :D ) ist es ein hervorragendes Angebot, das meine ich auch.
    Aber so sicher wäre ich mir da nicht. Nimm mal den Eurokurs von 2,70 Mal den aktuellen Dollar Kurs ... na? ;)
    Ist eh alles offen & wie am Basar.


    Ich schreib den ersten Teil jetzt mal zusammen & poste es im Silver Valley Idaho Thread mit Link darauf hier herein & mit Link darauf in die Einzelminen-Threads.


    Zitat

    Original von LuckyFriday
    Hallo gutso,
    Man würde die Motte schlecht kennen / unterschätzen, wenn man ihm nicht nochmals was Grösseres zutrauen würde.....


    Na Du hast es ja schon nah erfasst. ;)
    Gleich mehr & Genaueres ...



    Gruss,
    gutso

  • Hallo Leute,


    hier der Link in den Silver Valley Sammelthread zu dem betreffenden Posting, hier findet Ihr wie versprochen meine erste Zusammenfassung zu dem Treffen in München.


    Darin finden sich Bezüge auch zu den anderen Minen im Gebiet des "Bulls Eye" südlich von Osburn. Das Verhältnis der Sterling Mining zur demnächst den Börsengang planenden U.S. Silver Corp. ist in dem Posting das Hauptthema.
    Es wird demnach wohl eher Konkurrenz als Kooperation geben, zwischen den beiden Gesellschaften, in den kommenden Monaten & evtl. auch Jahren. ...



    Grüsse,
    gutso

  • Sabina Announces Acquisition of Rockstone Property


    THUNDER BAY, ON -- (MARKET WIRE) -- November 07, 2006 -- Sabina Silver Corporation (TSX-V: SBB) announces that it has entered into an Option Agreement to acquire a 100% interest in certain mining claims (the Rockstone Property) located in the Thunder Bay Mining Division of Ontario, Canada, subject to regulatory acceptance.
    full story: http://www.marketwire.com/mw/r…lease_id=181555&tsource=3


    linar :)

  • linar,
    das ist nichts als grüne Wiese.
    Würd da lieber anderes hören von Sabina!


    Nun zu Orko:
    aus der neuen Pdf- Präsentation von der Homepage.


    http://www.orkosilver.com


    Vergleich mit anderen Firmen: wiederum eine bestätigung, dass Endeavour schon sehr teuer ist.


    http://www.orkosilver.com/i/pdf/OrkoPresentation.pdf


    Seite 27: Die tabelle lässt sich nicht darstellen.
    Möglicherweise schon, aber nicht von mir.


    Von teuer bis billig: Kapitalisation pro oz.
    Endeavour Silver: $10.06
    ECU Silver : $5.96
    Fortuna Silver : $5.58
    Great Panther
    MAG Silver
    Esperanza Silver: $3.52
    Silver Eagle: $2.81
    Orko Silver Orko Silver: $1.14


    Auch Seite 26 und 28 interessant.:


    Warum unterbewertet?


    •Our 43-101 compliant Inferred Resource Estimate is now 28.7 million ounces 28.7 million ounces of Silver Equivalent


    •Or 0.44 oz/share 0.44 oz/share (~$5.00 silver value/share $5.00 silver value/share)


    •Our Market Capitalization per Silver Equivalent Ounce is only $1.14 $1.14


    •Exploration Cost/oz is less than $0.10 cents/oz Ag $0.10 cents/oz Ag


    •For every dollar spent on exploration we generate $110 in Gross Value•Our Current Share price is CDN$0.45-$0.55Why



    Außerdem scheint sich da in D wieder was vorzubereiten.
    Die Kanadier lässt das kalt. :D


    T.

    "Confusion is a word we have invented for an order which is not understood." Henry Miller

    Einmal editiert, zuletzt von Tschonko ()

    • Offizieller Beitrag

    Tschonko


    Schöne Präsentation von ORKO.
    Danke für das Herausfummeln interessanter Daten!

    Kann leider auch nicht die Seiten/Tabelle rauspicken.


    Nach alledem müßte OK bald volle Fahrt noch oben nehmen. =)


    Durch mehrere Käufe (5 x) eine der gewichtigen Silberaktien im Depot.


    OK ist ja auch den eigenen Thread wert: ;)


    ORKO Silver


    Grüsse


    "Die Märkte haben nie unrecht, die Menschen oft." Jesse Livermore, 20.Jh.

    "Die Demokratie ist das Paradies der Schreier und Schwätzer, Phraseure, Schmeichler und Schmarotzer, die jedem sachlichen Talent weit mehr den Weg verlegen, als dies in einer anderen Verfassungsform vorkommt." E.von Hartmann

    Dieser Beitrag ist eine persönliche Meinung gem. Art.5 Abs.1 GG und Urteil des BVG 1 BvR 1384/16

  • Hallo Ihr,


    habe heute bei Merger nachgelegt, aber über 0.47 waren andere am werkeln, ganz so verrückt bin ich nicht.
    Mein Einstandskurs war bisher schlecht bei denen & 3 Monate war sie ohne Volumen.
    Nun bin ich schon fast da, wo ich mit der hin wollte.


    Bei Hecla waren heute News von der Conference Hall zu lesen.
    Habe Hecla nicht, kaufe sie auch nicht, aber da der wunde Punkt dieser Firma neben der Borderliner-ähnlichen Selbstverletzungstendenz im Umgang mit ihren Erträgen, der Mangel an Reserven ist ... habe ich heute die (mit einigen Ansprüchen) in der Nähe der Lucky Friday Mine gelegene Hunter Creek Mining nachgekauft, um auch die etwas zu verbilligen.


    Heclas Meldung, bzw. ein kurzer Ausschnitt daraus:


    Zitat


    (..)
    The company plans to continue to focus on exploration efforts at the Lucky Friday, both to the east and to the west along strike of the currently identified resource, as well as continuing to focus on drilling deeper. An exploration program to test the updip potential from the current mining area is expected to get underway in the fourth quarter, as there is approximately 3,000 feet of very prospective unexplored ground between the historic mining area near the surface and our currently identified resource at depth. The 3,000-foot gap will be evaluated by a series of drill holes that has the potential to bridge the two ore-producing areas with continuous mineralization, adding dramatically to the Lucky Friday resource. In addition, a broader exploration review is being initiated over Hecla's large land position surrounding the Lucky Friday mine in North Idaho's historically prolific Silver Valley. This generative exploration program will compile the vast database of exploration and production information collected over the past 100 years on Hecla's properties. Advanced analysis and modeling of the geological structures on the property are expected to provide numerous exploration opportunities in the future, as much of the ground has never been tested with modern exploration techniques.(...)


    ___~~~___


    Einen weiteren kleinen Silver-Valley Wert habe ich unter Beobachtung, - kommt sie runter, kommt sie rein.
    Ist eher ein ausgemachter Blei-Zink Wert, als ein Silberwert, & deshalb eher etwas aus dem Blick geraten, im Valley, dort schauen fast alle ja aufs Silber, was sich aber ändern könnte, da die Grades sehr gut sein sollen.
    Info kommt, mit Quellen.


    Fazit: super Tag! =)


    Von den Silver-Valley-Mails ist übrigens noch keine beantwortet worden, bisher, - aber ich kann auch ohne. :D



    Grüsse,
    gutso


    PPS: bei CA:SLW blutet mir das Herz, dass ich sie im September schon rausgeworfen habe, aber Fehler macht jeder. Jetzt wäre ein guter Zeitpunkt dafür.
    Sie hat sich super entwickelt, Nachkaufen werde ich sie jetzt nicht mehr, da gibt es gerade andere gute Käufe.
    Wer sie immer schon mal haben wollte & sich nie traute: Sterling Mining (SRLM) steht immer noch unglaublich günstig da. Bei einer Marktschwäche würde ich sogar noch einen Dip nach unten erwarten, spätestens dann sollte man was machen, finde ich.


    PPPS: Tschonko, Dein Thread wird mit dem nächsten Posting bei 1000 Antworten liegen! Gratulation! :D

  • Na gut, dann nehm ich den 1000er.
    Aus Aktualitätsgründen!


    Minco Silver hatte trading halt. Nach Eröffnung -17%.
    Nachricht hab ich noch keine gesehen.


    Hoher handel bei Tara in D.
    Hab zwar die schon mal ein bisserl angeschaut. Rohstoff report von Goldseiten. Aber wirklich noch nicht genauer (Bericht!).
    Fein gemachte Homepage.


    ECU. V:
    ECU Purchases Second Mill


    http://biz.yahoo.com/ccn/061109/200611090356956001.html?.v=1


    "After completing the processing of the available partially processed
    material, which as of June 30th, inventory figures contained
    approximately 15,000 ounces of gold and 180,000 ounces of silver, this
    newly acquired mill will be used for:


    1) Large scale metallurgical testing, or
    2) To increase the Company's overall milling capacity to 400 tpd
    including both mills"


    Kommentar: wie gersagt ECU muss in seine Bewertung hineinwachsen.
    Mit der 2. mill haben sie 400 t Kapazität, noch immer das doppelte von Fortuna als Beispiel.


    Sie haben ein Labor in der Anlage, was natürlich extrem günstig ist.
    Und sie schaffen sich Arbeit über Arbeit, was mich auch ergötzt. :D
    Fazit: Passt! Es w i r d wieder mehr Meldungen geben.....


    gutso,
    danke, auf das hab ich gar nicht geachtet.
    Ich gaff nur auf die Klicks! :D
    Und wunder mich!


    Guter Einstiegskurs bei Merger.
    Deine Zwergerlarmada ist bewundernswert. Ich könnt es nicht.


    Bei Sterling schaut´s so aus, dass wer Optionen versilbert.
    wie schon angedeutet vor gut einer Woche.
    Hätt noch warten sollen....


    Grüße
    Tschonklo (hab mich verschrieben, gefällt mir aber)


    PS.: @edel,
    Orko thread, fein... 5 mal gekauft, fein,fein.....
    Und was sagst zu den eingestellten Zahlen?

  • Hallo Tschonko,


    hat gedauert, bis ich das oben stehende Wort entziffert hatte. :D
    Mit buchstabieren gings dann. =)
    Bei uns hier in Franken gibt es das Wort: "Marmaladnamala", das ist so ähnlich, mal sehen, ob Du es raus kriegst, was es ist. :D


    Zu den Zwergen: Sagen wir es so, der eine oder andere davon wird eines Tages schon was werden.


    Jetzt hab ich z.B. noch so einen Mückenschiss aufgetan, weils aber eher ein Zink & Blei Wert ist (Silber auch, nur weniger, als im Rest-Valley), sei sie hier nur kurz & knapp erwähnt, ich mach ohnehin nen neuen Thread dafür auf, wenn es noch keinen gibt.


    King of Pine Creek Mining Ltd (da wackelt die Wand, oder?)
    Und ne ISIN hatte sie auch noch nicht. Habe dann zum Broker gemeint: "Ja, die Homepage von denen steht im Wald in Idaho, in eine Holztafel geschnitzt - da steht bestimmt auch die ISIN mit drauf!"


    Nuja, Marktkap ist o,7 Mio US$, da bekommt man noch was für sein Geld. :]
    Nur sollte man sie nicht wieder verkaufen wollen. Sonst könnte es sein,dass man Spinnweben ansetzt, bis zur nächsten Kursstellung. :P


    Ein paar hab ich mir davon heute rein, hab es nochmal überschlagen & dann gemacht, es ist nicht teuer, auch wenn es bei 0,20 US$ so aussehen mag.



    Gruss,
    gutso

    • Offizieller Beitrag

    Tschonko,...


    .... +2 dann eben =1002.
    Glückwunsch,Tschonko :]


    Dachte, Du hättest Tara /TRGD ?!
    Die hab ich mir noch kürzlich geangelt,hattest die ja noch fein vorgestellt.
    Hat auch etwas gedauert, bis bei mir ein Groschen fiel.


    ECU ist lange ein "Freiläufer",hab die weiter aufgestockt.
    Von den heutigen Kursen wird man später träumen. =)


    ORKO, ja wie einige andere ein Mehrfachkauf.
    Wenn mir was zunehmend gefällt,wird bei passender Gelegenheit nachgekauft,(gibt ja immer mal Dips.)
    So u.a. Bei Nevada Pacific,XCal,Excellon,Abcourt,Great Panther, Minera Andes usw.
    Hab aber auch son Dickschiff wie Goldcorp mehrfach gekauft.

    Die sehr guten Zahlen zu OK haben mich selbst etwas überrascht,läßt noch einiges hoffen.
    Great Panther sieht hier auch ordentlich aus.


    Dabei erinnere ich mich an frühe Zeiten, als ich hoch in Western Silver und Silver Standard investiert war.
    Als sie noch niedrig einstellig notierten.
    Da deutete sich auch die tolle Performance der niedrig bewerteten WTZ bereits an.

    Grüsse
    Edel Man


    "Die Märkte haben nie unrecht, die Menschen oft." Jesse Livermore, 20.Jh.

    "Die Demokratie ist das Paradies der Schreier und Schwätzer, Phraseure, Schmeichler und Schmarotzer, die jedem sachlichen Talent weit mehr den Weg verlegen, als dies in einer anderen Verfassungsform vorkommt." E.von Hartmann

    Dieser Beitrag ist eine persönliche Meinung gem. Art.5 Abs.1 GG und Urteil des BVG 1 BvR 1384/16

  • Aurcana (AUN.V) nähert sich dem ATH.
    Auch auf seite 1. Beachtenswert. Eldo hat die schon lange.


    Das war der Grund für Minco Fall:
    Die hat glaub ich der value. Gutes Ding!
    Siehe auch Artikel von david bond neulich: hab ihn hier reingestellt.


    NOVEMBER 10 2006 11:00PM PDT - Apparently part of the gold and silver move yesterday was due to mumbling out of China that once again they are looking to diversify out of the dollar. With the dollar down today, however, both gold and silver are also down (silver actually closed up due to a last minute rally). This points to another dynamic which may be in the works on top of the market's need to digest yesterday's explosive move. That dynamic likely involves oil and commodities which could move in opposite direction to the dollar during an economic slowdown.


    In silver stock news, Minco Silver priced its public offering of 5 million shares today and due to the recent run up in prices, the offering price was significantly lower than the trading price. The result: Minco Silver was trading for $3.50 before trade was halted pending news. By the time trading resumed, ithe price had fallen to $2.90 as shareholders who were participating in the offer at $3.00 sold their shares in the market. The pricing was simply a function of the trailing average stock price; Minco Silver was actually trading under $3.00 prior to last week. This episode demonstrates a few valuable principals regarding entry points. First, unless the position is very small (1,000 shares or under), it is a good idea to accumulate or dollar cost average your purchases. Second, it is important to pay attention to offerings especially with Canadian stocks. Not only can the price be volatile during the offering period but also when the shares become free trading a few months later. I'm actually in the process of charting the various offerings for a select group of silver stocks in order to determine the extent to which these activities effect stock prices. In the meantime, I'll try to highlight any recent offerings when discussing particular silver stocks.

  • Hallo Edel,
    bei tara ist er bei mir noch immer nicht gefallen.
    Ecu hätt ich auch gern als Freiläufer.
    Ich weiß ja nicht, ob du von mir gelobt werden willst,
    aber du machst das schon suuupi!


    Der Artikel wird dir gefallen:
    die hast du alle bis auf Impact.
    Die Berechnungsmethode gefällt mir auch.
    Wenn ich das nur könnte!!!!! :D


    Hier der Link, weil Tabelle ist nicht gut dargestellt:
    http://silverstrategies.com/story.aspx?local=0&id=5532


    A Value Strategy for Investing in Silver Mining Shares
    November 9, 2006


    By: Don Hansen, SILVERAXIS.com


    In the past four years, my financial advisor and I have examined various strategies for investing in silver mining companies. All of the approaches we have followed have been successful but most have relied upon the continued increase in the silver price to realize our goal of a high investment return.


    In recent months, we have developed a “value strategy” that involves investing in companies that do not rely on an increase in the silver price, or the good fortune of a major discovery, to have the potential for high returns. In other words, situations where we believe unrealized value already exists which when discovered by investors will result in high returns for those who own the shares now.


    This provides the initial criteria for selecting a company but they must also have good management, minimal to no debt, a track record of increasing production, be primarily a silver producer, have demonstrated increasing ore reserves, and have a market capitalization of under US$200 million.


    Of course, there are a range of companies that allow us to participate in the silver markets from the most speculative start-up explorer to the senior producer and everything in between. For you to make a high return with an explorer ultimately relies on them discovering a major new silver deposit, and one which is potentially profitable to mine. If you decide to invest in these companies you have to diversify over many companies and hope that a few get lucky. For you to make a high return on a senior producer depends upon the price of silver increasing and significant production increases. Also, these companies are well followed by analysts and mutual funds and are as a result fully valued relative to the smaller silver miners that are not yet traded on a major stock exchange.


    So, the bottom line is we believe our “value strategy” involves significantly less risk than investing in explorers, and much greater appreciation potential than the senior producers.


    Four companies that qualify for our strategy as noted above are the following:


    Endeavour Silver (EDR in Toronto, EDRGF on Pink Sheets)


    First Majestic Resources (FR in Vancouver, FMJRF on Pink Sheets)


    Great Panther Resources (GPR in Vancouver, GPRLF on Pink Sheets)


    Impact Silver (IPT in Vancouver, ISVLF on Pink Sheets)


    To illustrate our method, I will present the data and process applied to Endeavour Silver. The historical data and forecasts shown were obtained by personal interviews with company management, company publications and presentations, the Internet, and annual reports. This information is for illustrative purposes only and should not be relied upon by anyone to make an investment decision. Although we strive for accuracy, it may contain errors and more updated information might be available at the time of publication.


    Endeavour Silver
    All $ amounts shown are in US$ millions.


    2006 2007 2008

    Silver Production (millions oz.)
    2.0 3.5 5.0

    Revenue (silver = $12/oz.)
    $24 $42 $60

    Expenses
    $9 $14 $23

    Operating Profit
    $15 $28 $37

    Market Multiple (15x)
    $225 $420 $555

    Shares Outstanding (millions)
    42 42 45

    Options/Warrant (millions)
    10 10 7

    Cap. Expenditure Plan (company est.)
    $6 $6


    Cash in Bank Sept. 2006
    $38


    Possible Market Value Dec. 2007
    $490

    Possible Share Price Dec. 2007
    US$11/share

    Our estimate of US$490 million market value in December 2007 for Endeavour Silver is the average of the 2007 and 2008 market multiples shown above. We used a multiple of 15 on mine operating profit to estimate market value, and we believe this to be a conservative method. We took the average of 2007 and 2008 because markets look ahead as well as behind to put a value on a company, so we incorporated 50% of the 2008 results in the market value. The current market cap of Endeavour Silver is about US$150 million, so we anticipate a valuation of more than three times the current level within one year, assuming the silver price averages $12 per ounce.


    Other factors which we believe make Endeavour Silver a good investment opportunity right now include the following.


    • The $38 million in cash in bank is much higher as a percentage of current market value than for many other miners, especially when compared to what funding is required to produce the projected output. This means little or no dilution beyond the exercise of some warrants in the next two years and the potential to make acquisitions of new resources without dilution.


    • The company expects to be traded on the AMEX by the end of 2006, which should give a boost to the share price, increase liquidity and trading volume and attract more U.S. based institutional investors.


    • The company has a close working relationship with Penoles, the largest silver miner in Mexico. In addition, Penoles owns 5% of Endeavour's stock.


    • The management team has combined mining experience of over 250 years. They are neither promotionally challenged nor shy about sharing their achievements.

    • Resources (which include some reserves) are at 14 million ounces of silver and on target for 25 million by the end of this year. The company expects resources to grow to 35 million in 2007.


    • The ore from the company's Guanacevi mine yields a concentrate that is over 90% silver, something which is very rare. Many companies which claim to be engaged in silver mining actually produce less than 50% silver by value with the average being about 60%. Silver Wheaton is the only company whose revenue is 100% from silver and Endeavour is the closest you can get to that.


    A comparable analysis -- which we plan to provide in future installments -- for the other three companies on my "value strategy" list shows similar appreciation opportunity to Endeavour. There may also be other companies worthy of consideration in the future using our criteria, but these four appear to be the most mature, proven successful junior silver producers out there, and therefore we believe they may be the least risky while still possessing high return potential in the near term.



    Don Hansen is a retired entrepreneur who has been investing in silver mining stocks since 2001.


    Disclaimer: We hope others will find this approach interesting and useful in making their investment decisions but we caution all investors that this is not an investment recommendation and that each investor must consider his or her own investment criteria, horizon, suitability and other factors before making an investment in these or any other stocks. Inexperienced investors should consult with a registered investment advisor. Information contained herein is believed to be accurate but we make no guarantees to that effect. We are under no obligation to correct errors or update any information, which is only timely as of the date of publication. Forward-looking statements and estimates are the author's own opinion only and any information obtained directly or indirectly from the company is protected by safe harbor laws. Furthermore, all viewpoints expressed herein are solely those of the author and do not necessarily represent the opinions of http://www.silveraxis.com. The author and persons associated with http://www.silveraxis.com own shares in all of the companies mentioned and therefore are biased in their favor. No compensation was received from the companies mentioned nor was the author asked by anyone to produce this commentary.

    "Confusion is a word we have invented for an order which is not understood." Henry Miller

    2 Mal editiert, zuletzt von Tschonko ()

Schriftgröße:  A A A A A