Global Economic Collapse

  • Zitat

    Original von Homm13
    Na klar ich habe 10 PC´s im Kreis aufgestellt und einen Bürostuhl mit rollen, da brauche ich nur hin und her Rollen und die verschiedenen Profile spielen :D :D :D Man man endlich merkt es mal einer :D :D :D


    Homm, ich mach gleich Kaffee, magst du auch einen? :D :D :D


    P.S. Anruf aus Washington ;)

  • Cheyne $20 Billion Program May Liquidate After Losses, S&P Says


    By Darrell Hassler


    Aug. 28 (Bloomberg) -- A Cheyne Capital Management Ltd. commercial paper program with as much as $20 billion in assets, including real estate securities, may liquidate because of losses, Standard & Poor's said.


    The program, called Cheyne Finance LLC, is a structured investment vehicle that purchases securities by issuing short-and medium-term debt, S&P said in a statement today. It breached a test based on losses in the portfolio that may force liquidation, S&P said. London-based Cheyne Capital is the portfolio manager.


    Stuart Fiertz, a founder of Cheyne Capital, didn't return requests for comment.


    Losses in the value of securities backed by subprime mortgage and funded by short-term debt have caused commercial paper yields to soar this month. There are about $385 billion outstanding in structured investment vehicles and 23 percent of their assets are mortgage securities or collateralized debt obligations that often hold mortgages, according to an Aug. 9 report by Bear Stearns Cos.


    Near-term sales from the vehicles because of losses in the market value of subprime mortgage securities may total $23 billion, Bear Stearns said.


    The Cheyne portfolio is primarily invested in ``real estate securitizations'' and none of the assets have had downgrades, S&P said. Structured investment vehicles often aren't backed by credit lines from banks like asset-backed commercial paper programs, of which there is $1.05 trillion outstanding.


    S&P cut the credit rating on the commercial paper issued by Cheyne Finance by two levels to A-2 from A-1+. The rating on senior debt was reduced six levels to A- from AAA, the highest rating.


    Aug. 30


    The average yield on the highest rated asset-backed commercial paper with one-day maturity has risen 0.71 percentage point this month to 6.04 percent as investors have fled funding linked to subprime mortgages, according to Bloomberg data.


    Cheyne Capital may begin liquidating assets and by Aug. 30 will estimate expected proceeds from future asset sales, S&P said.


    Queen's Walk Investment Ltd., a fund run by Cheyne Capital that invested in mortgages, reported in June a loss of 67.7 million euros ($92 million) in the year ended March 31.


    Securities of subprime mortgages to people with poor credit or high debt have lost value because of the highest delinquency rate in four years. Commercial paper is debt due in 270 days or less.


    http://www.bloomberg.com/apps/…d=aVLykxsTPkGY&refer=home


    [Blockierte Grafik: http://images.bloomberg.com/r06/homepage/HP_INDU.png]

    • Offizieller Beitrag

    Im Moment ist es grade schön ruhig. War beim Sport und verspüre keine gesteigerte Meinung einen dieser illustren Runde in die Kabine zu senden. Stellt auch mal vor wir wären nicht in der heutigen Zeit sondern im Mittelalter. Der König und Kaiser wären pleite, wir würden es nicht wissen. Nicht so schnell und umfassend wie dies heute möglich ist. Wir würden das gute vom schlechten Geld unterscheiden lernen (Alte Prägungen mit mehr vers. neue Prägungen mit weniger Gewicht/Feinheit), vergleichbar zu heute mit den Silber10nern und dem Papier.


    Wir reden hier Momentan über eine Sache die noch in der Zukunft ist. Fliegen ist günstig, die Milchpreise sind noch weitgehend unten und Internet wird immer günstiger, selbst Konsumkredite sind für entsprechende Liebhaber allerorten zu finden. Ich frage mich also manchmal was mit uns los ist.


    Im englischen kennt man das Sprichwort: Let’s cross that bridge when we come to it was so viel meint wie lösen wir das Problem wenn es akut wird. Wir bereiten hier vor...


    Dabei ist es nur normal - und wir können es durchaus als eine Prüfung verstehen - wenn der ein oder andere nicht die Ruhe und Vassung behalten kann wie es hier üblich ist. Dies werden sogar mutmaßlich mehr und mehr werden, so sich die Dinge wie hier oft vorgezeichnet entwickeln. Nehmen wir es doch sportlich und wachsen daran noch etwas.


    Freund walahfrid ist und bleibt angezählt, vielleicht schafft er noch die 180°.


    MbG
    DMR


  • Mit Standhaftigkeit hat das nichts mehr zu tun. Im Mittelalter wurde man gehängt.


    Erinnert mich an unsere Auseinandersetzung im Frühjahr.


    Zeit Schluss zu machen.


    P.S. Hoeneß: „Man muss auch mal 8 Mann vom Platz stellen“ (http://www.bild.t-online.de/BT…s-magath,geo=2392802.html)

  • Zitat

    Original von GOLD_Baron
    Wie bindet man YouTube Videos bei Goldseiten ein?


    Beispiel:


    http://www.youtube.com/watch?v=EQyMRZ7mR-w


    "Clipcode" rausfischen:
    (Der "Clipcode" befindet sich zwischen oder am Ende des "=" Zeichens.)


    http://www.youtube.com/watch?v=EQyMRZ7mR-w


    EQyMRZ7mR-w


    Diesen "Clipcode" jetz noch mit dem [tube][7tube]-tag versehen:


    [tube]EQyMRZ7mR-w[7tube]


    Die 7 ist ein /


  • Das Genie braucht das Rad nicht neu erfinden, sondern nur die bereits bestehenden Theorien in der richtigen Reihenfolge zu einer neuen Theorie zusammensetzen. Das ist Genialität. Siehe Einstein.


    Gute Nacht, Herr Reymann. (Bitte lernen Sie lesen - siehe Standhaftigkeit.)

    • Offizieller Beitrag
    Zitat

    Original von GOLD_Baron
    Das Genie braucht das Rad nicht neu erfinden, sondern nur die bereits bestehenden Theorien in der richtigen Reihenfolge zu einer neuen Theorie zusammensetzen. Das ist Genialität. Siehe Einstein.


    Gute Nacht, Herr Reymann. (Bitte lernen Sie lesen - siehe Standhaftigkeit.)


    ?(

  • Zitat

    GoldBaron ist deswegen nicht gleich ein Genie


    Hat GoldBaron auch nicht gesagt. :)


    So und nun zurück zum Thema. Die Moderatoren haben sich ja mehr oder weniger als unfähig geoutet, eine Problematik anzugehen. Sehen wir es lockerer, Mitglieder wie walahfried haben somit weiterhin ihre Freude.


    Thema: Global Economic Collapse

    • Offizieller Beitrag
    Zitat

    Original von GOLD_Baron
    [...]


    So und nun zurück zum Thema. Die Moderatoren haben sich ja mehr oder weniger als unfähig geoutet, eine Problematik anzugehen. Sehen wir es lockerer, Mitglieder wie walahfried haben somit weiterhin ihre Freude.


    Thema: Global Economic Collapse


    Vorsicht!


    Du hast mir unterstellt, ich hätte was gesagt oder was gemeint was so nicht war. Meine Sache die ich zu verbuchen weiß. Nun aber Moderatoren hier im Forum generell schlecht zu machen, dass steht dir nicht zu. bin gespannt wie du das wieder in Ordnung bringst. Du hast dazu hier in dem von dir gestarteten Thema die Gelegenheit.


    MbG
    DMR


  • Nicht alle Moderatoren dieses Forums sind schlecht, hauptsächlich beziehe ich meine Kritik auf eine Person.
    Die Verallgemeinerung ist damit hinfällig.


    Die Aussage: "Du hast mir unterstellt, ich hätte was gesagt oder was gemeint was so nicht war." ist irreführend und falsch. "Standhaftigkeit" war kein Bezug zu Deinem Posting, sondern eine Kritik an Deiner Person in Funktion eines Moderators (!).


    Die Aussage: "bin gespannt wie du das wieder in Ordnung bringst" wirkt wie eine Drohung - man könnte meinen es ist eine. Das Wort "Vorsicht!" ebenso.


    Es ist an Dir mich jetzt zu sperren. ;)

  • Moin,
    habe ich gerade gelesen in meinem morgendlichen Mailkorb:


    Famed "vulture" investor Wilbur Ross commenting on the subprime lending mess: "Now that we have identified the cause of the disease, how severe and how contagious is it? The present $200 billion of delinquencies will grow to $400 billion or $500 billion next year because $570 billion more low, teaser-rate mortgages will reset to market and consume more than 50% of the borrowers' income. Therefore most of the loans will be foreclosed or restructured. Probably 1.5 million to 2 million families will lose their homes. Meanwhile, few lenders will put mortgages on the foreclosed houses, so the prices will plummet. Despite these tragedies, total losses will probably be less than 1% of household wealth and only 2% to 3% of one year's GDP, so this is not Armageddon..."


    Allerdings ist Bob Prechter auch nicht dämlich...


    Zur Zeit verwirrend die ganze Angelegenheit.


    Grüße

  • Nikkei heute unter 16'000 gerutscht. Minus über 2 %. Ich denke, wir sehen definitiv Zinssenkungen bzw. Erhöhungsstopp im Euroraum. Die können gar nicht anders, sonst haben sie bald eine massive Deflation.


    Der Baron wird mich für diese Aussage wieder tadeln. Für eine HInflation sind die Zinsen momentan einfach noch zu hoch.

  • Mal ein wenig Backgraound zu den fleissigen Jungs (und Mädels?) vom PPT:


    The PPT Leaves Obvious Market Footprints
    If there were any doubts about the PPT (Plunge Protection Team) being active in this market, you have probably changed your views by now. There have been 3 significant intraday upside reversals over the last 2 weeks, following negative subprime or related news.


    The Plunge Protection Team Exposed
    (ein 'imaginäres' Interview - vermutlich damit 'Bob' keinen Ärger mit seinem Brötchengeber bekommt)


    Mish: Was that the PPT?
    Bob: Of course it was. Look at the chart.
    Mish: A bounce on the 200 EMA was the PPT? Was this expected?
    Bob: Heck yes it was expected. The PPT always shows up when expected.
    Mish: Always? That's interesting. Did you play for it?
    Bob: Are you kidding? Of course I did. Who wants to stand in front of the PPT?
    Mish: So you bought right on the 200 MA?
    Bob: Damn straight. I knew the PPT was waiting there.
    Mish: What else has the PPT been buying?
    Bob: Homebuilders. Isn't it obvious?
    Mish: Homebuilders?
    Bob: Yep. They have been buying homebuilders for months. And lenders like Countrywide Financial too.
    Mish: Wow. That's stunning news. But it does not seem to be working very well does it? Look at BZH and AHM and CFC.
    Bob: Don't get me started. Of course it's working. Share prices would be much lower if the PPT was not propping them up daily.


    The “Plunge Protection Team” Working Overtime to Save US Stock Market
    Sehr interessanter, tiefgehender Artikel über das Wirken des PPT.
    [...]
    However, the PPT wouldn't stand idle and allow the panic swirling around the Wall Street power brokers to turn into a crisis. “The market understands, that the Fed will act in due time, if and when evidence accumulates that action would be appropriate,” said St Louis Fed chief William Poole on July 31st.


    On the morning of August 3rd, the PPT was faced with a renewed assault on the stock market, when US dollar plunged 1-yen to as low as 118.20-yen in the first hour of New York trading, following a weak US jobs report in July. [...]



    PPT spin-meisters began twirling the data. On August 3rd, the White House's top economic adviser Edward Lazear said, “Job growth continues, even in a period when we are seeing changes in the US economy, most of which were positive,” [...] But there is still much skepticism over the reliability of the employment figures.


    Traders are puzzled over why the US Bureau of Labor Statistics has shown no change in the number of construction jobs from eighteen months ago, even though homebuilding activity has dropped dramatically. [...]


    An alternative estimate, based on data used to develop the ADP National Employment Report, suggests that employment in the construction industry [...] is now 139,000 below the government's official estimates.

  • Im Aktuellen Gold seek radio Link
    wird dir Rolle der PPT diskutiert. Nach deren Aussagen gibt es morgens einen Conferenzcall der FED mit den großen Brokerbanken um die Tagesstrategie festzulegen. Das erklärt die Merkwürdigkeiten des Aktienmarktes in den letzten Wochen.


    Kurz gesatgt, der Dow, S&P und Nasdaq ist ähnlich "rigged" wie der Goldmarkt. Nur werden den Playern hier die Mittel eher ausgehen, um sich gegen den Markt zu stemmen. Auch wird der Aktienmarkt viel genauer von Tradern analysiert, und die reagieren erbarmungslos sobald sie merken, das hier massiv manipuliert wird.

Schriftgröße:  A A A A A