Idaho Silver Valley

  • Hallo hier ein Artikel von David Bond,aber vielleicht kennt ihr den schon.


    Bis bald, enjoy you weekend, :)


    Eldo 8)


    The Wallace Street Journal
    By David Bond, Editor
    The Silver Valley Mining Journal


    Big Fish Ate A Little Fish:



    ....We are headed for interesting times.
    A massive short squeeze is in the inevitable future, and it will make the late 1970s and 1980 look like a zit. The Fed and the Plunge Protection Team are out of gas, and the dollar has no friends. If you’re not sitting on silver, you’re on a foundation of sand. Remember, as David Morgan sagely pointed out earlier this year, the dollar’s worth less than half of what it was in 1980, which puts silver in the $6 range. While you’re on your way to the silver store, or to get some Hecla or Silver Wheaton, stop off at the gunsmith’s too. For there reside the other three precious metals: lead, brass and Winchester blue.


    http://www.silverminers.com/pu…ions/showpub.aspx?id=3931

  • Dankeschön!


    Ist der neueste Bond ...



    Sehr schön geschrieben, wie immer. Man müsste sich die Texte eigentlich alle archivieren.


    Mir gefielen persönlich am besten die Stellen, wo er kurz etwas über seine Einschätzung des Silbermarktes im wirtschaftlichen Gesamtbild andeutet & auch knapp etwas über seine Zukunfts-Erwartungen sagt.


    Zitat

    "(...) So we silver bugs are merely a fly-speck in the grander scheme of things (...)
    We are headed for interesting times. A massive short squeeze is in the inevitable future, and it will make the late 1970s and 1980 look like a zit. (...)"


    Das entspricht genau meinem Gefühl bezgl. der Situation.
    So "unwichtig", wie der Silbermarkt bezüglich der Schieflage des ganzen Wirtschafts-Gefüges aktuell scheinbar ist, - so sehr kann er davon profitieren, wenn er erst einmal deutlicher entdeckt wird.


    Der ETF war ein erster Schritt in die Richtung, auch wenn ihn mittlerweilen kaum jemand noch erwähnt.
    Ob 100% physische Einlagerung durch diesen ETF oder nicht, ist dabei erst mal egal.
    Es kommen erstens weitere ETF´s und zweitens, viel wichtiger: Silber ist spätestens seit diesem Zeitpunkt Ende April 2006 wieder ein Anlagemetall geworden!
    Das ist viel wichtiger, als alle anderen Details.


    Oder in oben stehen den Worten: "The fly-speck glimmers & glows!"


    ;)


    Grüsse, ebenfalls schönes Rest-Wochenende,
    gutso

    • Offizieller Beitrag

    PR vom 14.09.:


    NJMC, der kleine feine Wert in Idaho, mit Good New :


    http://biz.yahoo.com/pz/060914/105231.html


    "Die Märkte haben nie unrecht, die Menschen oft." Jesse Livermore, 20.Jh.

    "Die Demokratie ist das Paradies der Schreier und Schwätzer, Phraseure, Schmeichler und Schmarotzer, die jedem sachlichen Talent weit mehr den Weg verlegen, als dies in einer anderen Verfassungsform vorkommt." E.von Hartmann

    Dieser Beitrag ist eine persönliche Meinung gem. Art.5 Abs.1 GG und Urteil des BVG 1 BvR 1384/16

  • Hallo Leute,


    habe im Thread zur U.S. Silver Corp. (unlisted) etwas upgedated.


    Es gibt jetzt schon ein paar Hintergrundinfos, über Wikipedia haben sie es gelöst, - ist eine preiswerte Idee, wie ich es finde.
    Elegant!
    Dennoch unaufdringlich ... .


    Auch zum CEO - Mr. John P. Ryan gibt es dort mittlerweilen etwas - seine vorherigen Wegstationen im Minenbusiness kann man abverfolgen ... .



    Grüsse,
    gutso

  • Sie werden wohl die ersten sein, die wieder eine neue Mine erreichen in Idaho.


    Formation Capital Corporation: Draft Environmental Impact Statement Imminent
    Monday November 6, 8:30 am ET



    VANCOUVER, BRITISH COLUMBIA--(CCNMatthews - Nov. 6, 2006) - Formation Capital Corporation (TSX:FCO - News) announced its wholly owned subsidiary, Formation Capital Corporation U.S. (the "Company") located in Salmon, Idaho, reported today the Draft Environmental Impact Statement (EIS) for its 100% owned Idaho Cobalt Project (ICP) is expected to be completed by the end of the year.

    "That's less than 60 days from now," said Bill Scales, President of the Company. The Draft EIS is a document written by the United States Department of Agriculture, Salmon-Challis National Forest (FS), the lead agency in the ICP permitting process, in conjunction with other cooperating Federal and State agencies (the "Agencies").


    "We are very pleased the Draft EIS is nearing its final stages," added Scales. "The Agencies have reviewed the final Mine Plan of Operation submitted by the Company this past June, considered Agency alternatives to the Plan and analyzed the effects the Plan and the alternatives might have on the environment. The publication of the Draft EIS will be another milestone in the permitting process and the development of the ICP," he continued.


    At a meeting held in Idaho on October 26, 2006 the Company was given a final opportunity to present the advantages of its Mine Plan of Operations to the Agencies. Discussions among the Agencies continued after the Company completed its presentation. The Agencies reviewed alternatives and discussed the effects analysis in preparation for the finalization of the Draft EIS. In most cases, after a review of the alternatives, the Agencies chose a "preferred alternative" to be outlined in the Draft EIS.


    The Draft EIS will then be made available by year's end for public review and comment for a period of 45 days. After the comment period concludes, the FS reviews the comments and prepares the Final EIS, which is expected to follow within the next four to five months. The Final EIS is accompanied by the FS Record of Decision which outlines the parameters whereby the Company can commence the development the mine.


    The Company and the Agencies have been working closely for several years to develop a mining operation plan which will have a minimal effect on the surrounding area. The operation will disturb less than 125 acres, will largely be an underground mining operation with all openings above the water table and will utilize no dangerous chemicals. Tailings will be dry stacked and waste rock will be lined and covered, with approximately 60% placed back underground. Advanced water treatment techniques will be employed which meet clean water quality standards and a post mining contingency plan including pump back wells and water treatment will be employed.
    "We are confident when the Draft EIS is reviewed by the general public, it will be recognized by all interest groups and the environmental community as a project that protects the environment while generating over 150 good paying jobs in the production of a valuable mineral with many environmental applications," said Scales.


    The Idaho Cobalt Project is a unique high-grade, primary cobalt deposit that is metallurgically favorable for the production of high purity cobalt products. The U.S.A. is one of the largest world consumers of this environmental and strategic metal but currently has no primary cobalt production and is dependent on imported sources. Formation Capital Corporation is dedicated to the principles of environmentally sound mining and refining practices, and believes environmental stewardship and mining can co-exist. The Company trades on the Toronto Stock Exchange under the symbol FCO.


    Formation Capital Corporation


    Mari-Ann Green, C.E.O.

  • [Federal Register: November 1, 2006 (Volume 71, Number 211)]
    [Notices]
    [Page 64237-64240]
    From the Federal Register Online via GPO Access [wais.access.gpo.gov]
    [DOCID:fr01no06-38]
    -----------------------------------------------------------------------


    DEPARTMENT OF AGRICULTURE
    Forest Service


    Idaho Cobalt Project Plan of Operations, Salmon-Challis National
    Forest, Lemhi County, ID


    AGENCY: Forest Service, USDA.
    ACTION: Revised Notice of Intent to Prepare Environmental Impact Statement.


    -----------------------------------------------------------------------


    SUMMARY: The Forest Service, as the lead Federal agency, previously
    published in the Federal Register (66 FR 46992-46994, September 10,
    2001) a Notice of Intent to prepare an Environmental Impact Statement
    (EIS) to disclose the environmental effects of the Idaho Cobalt
    Project. The Idaho Cobalt Project is a proposed plan of operations to
    develop an underground cobalt-copper-gold mine on the Salmon/Cobalt
    Ranger District of the Salmon-Challis National Forest in Lemhi County,
    Idaho. The Forest Service Handbook 1909.15, Chapter 21.2, requires this
    revised notice in the Federal Register to inform the public of a major
    change to the applicant's plan and provide revised dates of when the
    draft and final EIS will be completed. The major plan change is
    described in the following paragraph. The revised dates of when the
    draft and final EIS will be available can be found in the DATES section
    of this notice.
    The project proponent, Formation Capital Corporation U.S.
    (Formation), submitted its proposed plan of operation (Plan) to the
    Forest Service in January 2001. That Plan described the major
    components of the project, including production adits and declines,
    waste rock disposal areas, processing plant, process water and tailings
    disposal methods, haul roads, and ancillary support facilities on
    National Forest System Lands. Since 2001, Formation has provided the
    Forest Service with a number of clarifications and minor revisions to
    their Plan, which, for the most part, did not alter the basic project
    description contained


    [[Page 64238]]


    in the initial Federal Register notice. However, one proposed revision
    to the Plan's handling of mine and process water constituted a major
    change, which necessitated publishing this revised notice. Instead of
    land-applying the water as originally proposed, Formation plans to
    install a water treatment system and discharge the mine/process water
    into Big Deer Creek under a National Pollutant Discharge Elimination
    System (NPDES) permit. This change would reduce the surface area
    affected by mining operations from 251 acres to 149 acres.
    Formation submitted an NPDES permit application to the U.S.
    Environmental Protection Agency (EPA) on May 25, 2006 to discharge
    treated water into Big Deer Creek. The permit is a new source subject
    to the requirements of 40 CFR Part 440. As described in 40 CFR Part
    122.29 and EPA's NEPA implementing regulations in 40 CFR Part 6, a new
    source is subject to compliance with NEPA prior to taking a final
    action on the NPDES permit.
    EPA entered into a Memorandum of Understanding (MOU) with the
    Forest Service on August 8, 2006 as a cooperating agency in the EIS
    process. The MOU describes the roles, responsibilities, and NEPA
    coordination amongst the two agencies.
    Given the public scoping that has already been conducted for this
    project, the extensive list of significant issues generated as a result
    of that scoping, and the impending completion of the Draft EIS, the
    Forest Service will not initiate additional public scoping for this
    notice. Public comments will be accepted and considered following
    publication of the Draft EIS.


    DATES: The Draft EIS is expected to be available for a 45-day public
    review and comment period the first quarter of 2007. EPA will inform
    the public of the start of the review and comment period by publishing
    a Notice of Availability of the Draft EIS in the Federal Register.
    Completion of the Final EIS is anticipated by July 31, 2007.


    FOR FURTHER INFORMATION CONTACT: Ray Henderson, Project Coordinator,
    Salmon-Challis National Forest, 1206 S. Challis Street, Salmon, Idaho
    83467, Phone (208) 756-5100. Questions on the NPDES permit should be
    directed to Rob Rau, EPA Region 10, 1200 6th Ave., Seattle, Washington
    98101, Phone (206) 553-6285.
    If you wish to be placed on the project mailing list or receive
    additional information, contact the Salmon-Challis National Forest
    Project Coordinator identified above.


    SUPPLEMENTARY INFORMATION:
    Project Description: Formation Capital Corporation U.S. (Formation)
    submitted a Plan of Operations for the proposed Idaho Cobalt Project to
    the Salmon-Challis National Forest in January 2001. The Plan, which has
    subsequently been modified by Formation on a number of occasions, most
    recently in a June 2006 revision, is summarized as follows:
    The proposed Idaho Cobalt Project would consist of developing an
    800-ton per day mine and mill complex. The project would involve mining
    cobalt-copper-gold reserves with an annual production rate of 280,000
    tons of ore at full production. Current reserves and resources would
    allow for a ten-year mine life. The ore would be mined from two
    deposits, the Ram and the Sunshine and conveyed to a mill situated on
    the nearby Big Flat plateau. Underground mining methods are proposed,
    and a flotation mill would be used to process ore from the mine. At
    full production, the mill would produce approximately 32 tons of
    concentrate and 768 tons of tailings per day. The concentrate would be
    shipped to an off-site hydrometallurgical facility for metal recovery.
    Ram and Sunshine ore would be hauled to the mill with trucks, where
    the ore would be stockpiled. The approximate haul distance to the
    proposed site of the mill from the Ram portal is 2.8 miles and 1.5
    miles from the Sunshine portal. In the latter years of the mine life an
    overhead tram from the Ram portal may be used to transport ore to the
    mill. The tram would consist of suspended car traveling on track
    cables, driven by a haul cable and suspended on towers. The tramcar
    would be loaded from a hopper at the Ram portal, and the car would
    discharge into a hopper at the mill crusher.
    The proposed tailings disposal facility and the water management
    reservoir are also located on the Big Flat, east of the mill. Disposal
    of tailings in this area via a dry stacking method was proposed by
    Formation to take advantage of relatively flat topography, avoidance of
    wetlands, suitable foundation soils, elimination of the need for a
    tailings dam, and distance from active drainages and streams.
    Approximately 60 percent of the tailings produced would be required
    underground as backfill. The backfill tailings would be dewatered to
    produce a paste and have cement added for strength. The paste would be
    pumped from the mill site to the Ram in a pipeline.
    Mine and mill process waters would be managed and recycled in the
    process circuit using a lined water management reservoir as storage.
    Excess precipitation and mine water would be treated and discharged in
    accordance with an NPDES permit. Treatment would consist of pH
    adjustment, precipitation and filtration for metals removal followed by
    reverse osmosis membrane separation as a polishing step and to remove
    nitrate, sulfate and other constituents. Treated water is projected to
    meet effluent limits at the end of the discharge pipe. The project as
    proposed by Formation would disturb 149 acres of National Forest Land.
    Power for the project would be secured from an existing power line
    delivering power to the nearby Blackbird Mine. Emergency power would be
    supplied with diesel generating equipment located at the main portals
    and at the mill.
    It is anticipated that most of the project employees would live in
    the Salmon area. Employees would be transported to the project site by
    buses or vans assigned to personnel. The proposed transportation route
    for the employees is via the Williams Creek Summit, along the Williams
    Creek road, the Deep Creek road, the Panther Creek road and the
    Blackbird Creek road. The transportation route for mine supplies and
    the concentrates would also be via Williams Creek Summit. The West
    Panther and South Panther Roadless Areas lie to the north, west and
    east of the ICP. Proposed activities in the company and agency
    alternatives would utilize upgraded existing and to a lesser degree new
    roads within the designated roadless area. Up to eight acres of
    disturbance within the designated roadless area would occur under the
    action alternatives.
    There would be three main phases in the life of the Idaho Cobalt
    Project: the construction phase, the production phase, and the
    reclamation phase. There would also be concurrent reclamation in the
    construction and production phases as existing disturbed areas or new
    disturbance is reclaimed post-use. The construction phase would include
    upgrading 23.2 miles of existing roads, and construction of 2.7 miles
    of new roads, construction of the portals and waste rock dumps, the
    mill site, power line and substation and the tailings disposal site.
    Soil stockpile areas, stormwater diversion ditches and borrow areas
    would also be included in the surface disturbance.
    The production phase would bring the mill on line at 400-tons per
    day increasing to 800-tons per day as the underground Ram mine expands.
    Each of the project components is integral to the whole operation and
    therefore there would be limited opportunities for concurrent
    reclamation. However, there


    [[Page 64239]]


    would be concurrent reclamation in some areas when active use stops.
    The reclamation phase would include final shaping of waste rock dumps,
    sealing mine portals, mill demolition, power line and substation
    dismantling, tailings disposal area shaping and revegetation, water
    management reservoir reclamation, and road reclamation.
    Cobalt is a strategic and industrial metal with a diverse range of
    uses. The largest single use is in alloys for air and land-based gas
    turbine engines. The fastest growing usage is in the battery industry
    for cell phones, pagers, portable computers and gasoline-electric
    hybrid power automobiles. Cobalt is used in computer hard disk drives,
    semiconductors, magnetic data storage and solar collectors. It is also
    used as a component in the effort to reduce air pollution, as it is a
    catalyst for removing sulfur from oil to provide for clean burning
    fuels and has important medical uses as well.
    Proposed Action and Regulatory Requirements: The Forest Service
    decision to be made in response to Formation's Plan is described by
    regulation at 36 CFR 228.5 and includes: (a) Approve the project as
    proposed, (b) Notify the operator of changes or additions to the plan
    of operations deemed necessary to meet the purpose of the regulations.
    These regulations also direct the Forest Service to comply with the
    requirements of the National Environmental Policy Act (NEPA) in
    connection with each Plan of Operation. In this regard, the Salmon-
    Challis Forest Supervisor has determined that an EIS is required to
    support a decision on the Idaho Cobalt Project. The EIS will analyze
    the direct, indirect, and cumulative environmental effects of the
    proposed Plan of Operation and other reasonable alternatives including
    mitigation, monitoring and reclamation measures designed to minimize
    adverse effects.
    In order to implement the project, the proponent, Formation, must
    obtain approval or conduct consultation with several other federal,
    state, and local regulatory agencies. These agencies include: U.S.
    Environmental Protection Agency, U.S. Fish and Wildlife Service,
    National Marine Fisheries Service, Army Corps of Engineers, Idaho
    Department of Environmental Quality, Idaho Department of Water Resources,
    Idaho State Historic Preservation Officer and Lemhi County, Idaho.
    The Salmon Forest Plan provides guidance for management activities
    within the potentially affected area through its goals, objectives,
    standards and guidelines, and management area direction. The proposal
    would occur within Management Area 5B. Management emphasis in this area
    is on producing long-term timber outputs through a moderate level of
    investment in regeneration and thinning. It recognizes the potential
    for high-value locatable mineral occurrence and probable development.
    The Forest Plan directs that exploration, location, leasing and
    development of energy and non-energy minerals resources be coordinated
    with other resources.
    Under the United States Mining Laws of May 10, 1872, as amended (30
    U.S.C. 22), United States citizens and corporations have the right to
    search for and develop minerals upon public lands, including National
    Forest Systems lands, open to mineral entry. Forest Service regulations
    (36 CFR 228, Subpart A) require that the agency work with mineral
    operators to minimize or eliminate adverse environmental impacts from
    mineral activities on National Forest System lands.
    Public Participation: The Forest Service held an initial public
    meeting to provide information on the Idaho Cobalt Project on July 20,
    2001, at the City Center in Salmon, Idaho. The Forest issued a Notice
    of Intent (NOI) to prepare an EIS for the proposed mining project in
    the Federal Register on September 10, 2001. The NOI invited comments on
    FCC's proposed Plan of Operations and the Forest's environmental
    analysis process for the proposed Project. The Forest held public
    scoping meetings on October 10, 2001, in Challis, Idaho and October 11,
    2001 in Salmon, Idaho.
    The scoping process and subsequent environmental analysis, to date,
    have identified the following significant issues:
    1. Blackbird Mine CERCLA Remediation & Restoration--What is the
    relationship between the proposed Idaho Cobalt Project and the current
    program to remediate the environmental damage at the Blackbird Mine and
    to re-establish an anadromous fishery in Panther Creek?
    2. Surface Water Quality--What is the potential for adverse impacts
    to water quality downstream of project facilities from the proposed
    mining activities, including development of acid mine drainage and
    mobilization of heavy metals from geologic materials exposed by the
    proposed mining activities, and how would water quality be maintained
    and beneficial uses protected?
    3. Groundwater Quality--What is the relationship of the aquifer
    systems between the proposed project and surrounding areas,
    particularly the Blackbird Mine and receiving streams? What is the
    existing quality of groundwater in the project area and how would the
    project affect existing groundwater quality?
    4. Water Use, Management, Treatment and Disposal--How would surface
    water and groundwater quality monitoring be conducted to detect and
    allow for the correction of any water quality problems resulting from
    the proposed mining activities? What water management and treatment
    systems would be in place to assure no adverse impacts to water quality
    or quantity?
    5. Sediment Delivery (Storm Water Management)--What are the
    potential effects on water quality from accelerated erosion and
    sedimentation, in consideration of surface disturbance associated with
    the proposed mining operations and the existing effects of the Clear
    Creek wildfire of the summer of 2000?
    6. Roads and Access--Opportunities exist to improve the
    transportation system on the project site and the access roads
    including reclamation of existing roads not meeting Forest standards.
    7. Transportation of Product, Chemicals, and Fuel--What is the
    potential for adverse impacts to water quality from accidental spills
    of hazardous materials along the transportation route?
    8. Socio-Economics--What are the potential impacts to local
    communities, tax base and infrastructure from the proposed project?
    9. Vegetation/Reclamation--What effects would the Idaho Cobalt
    Project have on vegetation, particularly the natural recovery of the
    area following the 2000 Clear Creek fire?
    10. Wetlands and Other Waters of the U.S.--What are the impacts to
    wetlands from the Idaho Cobalt Project?
    11. Fish Populations and Habitat of Concern--Would special status
    fish species and their habitat (threatened, endangered, sensitive) or
    species whose populations or habitat are present be adversely affected
    by the proposed mining activities?
    12. Air Quality/Visual Resource/Wilderness Resources--Would there
    be impacts to air quality, visual resources or the nearby wilderness?
    13. Wildlife Populations and Habitat of Concern--
    14. Cultural Resources and Tribal Trust Responsibilities--Are there
    cultural, historical or heritage resources in project area and would
    they be affected by the proposed Plan.
    15. Planning and Land Use--How would the proposed mining activities
    affect other Forest activities and would any changes be required to the
    Forest Plan.

  • [[Page 64240]]


    The comment period on the draft environmental impact statement will
    be 45-days from the date the Environmental Protection Agency publishes
    the notice of availability in the Federal Register.
    The Forest Service believes, at this early stage, it is important
    to give reviewers notice of several court rulings related to public
    participation in the environmental review process. First, reviewers of
    draft environmental impact statements must structure their
    participation in the environmental review of the proposal so that it is
    meaningful and alerts an agency to the reviewer's position and
    contentions. Vermont Yankee Nuclear Power Corp. v. NRDC, 435 U.S. 519,
    553 (1978). Also, environmental objections that could be raised at the
    draft environmental impact statement stage but that are not raised
    until after completion of the final environmental impact statement may
    be waived or dismissed by the courts. City of Angoon v. Hodel, 803 F.2d
    1016, 1022 (9th Cir. 1986) and Wisconsin Heritages, Inc. v. Harris, 490
    F. Supp. 1334, 1338 (E.D. Wis. 1980). Because of these court rulings,
    it is very important that those interested in this proposed action
    participate by the close of comment period so that substantive comments
    and objections are made available to the Forest Service at a time when
    it can meaningfully consider them and respond to them in the final
    environmental impact statement.
    To assist the Forest Service in identifying and considering issues
    and concerns on the proposed action, comments on the draft
    environmental impact statement should be as specific as possible. It is
    also helpful if comments refer to specific pages or chapters of the
    draft statement. Comments may also address the adequacy of the draft
    environmental impact statement or the merits of the alternatives
    formulated and discussed in the statement. Reviewers may wish to refer
    to the Council on Environmental Quality Regulations for implementing
    the procedural provisions of the National Environmental Policy Act at
    40 CFR 1503.3 in addressing these points.
    Alternatives: The Forest Service will consider a range of
    alternatives in the EIS including a no action alternative and
    modifications to the proponent's Plan that would minimize risk of
    impacts to the environment, improve public safety and mitigate
    potential effects to water quality, wetlands, wildlife and other
    resources. Analysis of alternatives will evaluate alternative facility
    locations, facility design components, operational procedures and
    technologies. For example alternatives to the location for the tailings
    disposal facility, to operational and post closure water management and
    to water treatment technologies will be evaluated. Mitigation measures
    that would improve access road safety, increase monitoring requirements
    and modify reclamation methods will also be considered. The range of
    alternatives would result in surface disturbance of up to approximately
    328 acres.
    Responsible Official: I am the responsible official for this
    Environmental Impact Statement. My address is Salmon-Challis National
    Forest, 1206 S. Challis Street, Salmon, Idaho 83467.


  • (Das Posting von Lucky aus dem Silberminen-Thread von Tschonko will ich mal meinem Posting voranstellen, es ist klug & weit gedacht.)




    Hallo Kollegen!


    Weil es sich sonst auf zu viele Threads verteilt, nochmal hier eine Zusammenfassung des Sterling Treffens bzüglich der Punkte, die ich abfragen konnte.
    Links auf dieses Posting stelle ich dann in die anderen Threads kurz rein, so geht nichts verloren.


    Am Rande der Edelmetallmesse gab es am Abend des 03.11.2006 im Marriott Hotel München ein über Goldseiten iniziiertes Treffen mit dem Ziel, interessierten Investoren Fragen zu Sterling Mining & zum Silver Valley Idaho zu beantworten.


    Ich konnte mit emoba am Freitag Abend im Sterling Room teilnehmen & es waren einige Schlüsselfiguren anwesend, Ray de Motte, der Chef von Sterling Mining, selbst nicht, er war unerwartet privat verhindert.
    Was aber insofern glaubwürdig war, als selbst David Bond (Journalistisches Idaho Urgestein & Silver Valley Sprachrohr der übriggebliebenen Minengesellschaften dort) zusammen mit Shauna Hillman (SilverSummit-Organisation & Besitzerin des Foto-Ladens Indelible Tidbits in Wallace) aus dem fernen Idaho dazu kamen.
    Sie waren vorher auch schon auf der Edelmetallmesse gesichtet worden.


    De Motte war wie gesagt persönlich nicht da, aber Monique Hayes (Marketingchefin, vorher für Human Resources bei Sterling Mining zuständig). Nach anfänglicher Enttäuschung stellte sich schnell heraus, dass ihre Kenntnisse bezgl. Human Resources im Silver Valley interessante Fragen ermöglichten.


    Die Frage nach Kooperation oder Konkurrenz zwischen U.S. Silver Corp. (unlisted) & Sterling Mining (SRLM) wird wohl ein grösseres Thema der nächsten Monate & Jahre werden, im Silver Valley Idaho.


    Dabei ist die Rolle von U.S. Silver Corp. (unlisted) noch nicht klar, sie dürfte sich erst langsam klären, wenn die Gesellschaft eine Weile an der Börse ist & wenn u.a. auch deutlich wird, wie dem Ex-Coeur-Gelände neue Perspektive verliehen werden soll.
    Diese Probleme hat Sterling Mining (SRLM) nicht mehr, es steht für sie an, Teile ihrer Assets im Valley & anderswo herauszulösen & einzutauschen, für strategisch wichtigeres, wie der 40%-Chester-Deal von vor ein paar Tagen gezeigt hat. Nicht immer wird für so etwas also frisches Geld verbrannt werden müssen.


    Nun habe ich also Monique Hayes angesteuert, über das Personalthema, nachdem sie meinte, sie war vorher Personalchefin bei Sterling. ...
    Allles "Blue Sky", es arbeiten drei Generationen von Miners in der Sunshine, die alten lernen die jungen an, so gibt es auch keine richtigen Engpässe.
    Anfangs standen nur ihres, de Mottes & das Auto des Geologen am Parkplatz, aber mittlerweilen füllt sich die Sunshine wieder mit Leben.
    Gut. Nun habe ich eingeworfen, dass Minenangestellte & Fachleute rar sind, im Valley & es deshalb interessant ist, ob die Grossen Firmen auch mit anderen aus der Gegend kooperieren, wie ... z.B. eben U.S. Silver Corp. (unlisted) ...!? Ach & dass die natürlich auch noch viel vor sich haben, weil sie ja gerade erst den Börsengang planen.
    Antwort Hayes: Aber natürlich kooperieren wir, wir haben ja schon 15 ihrer (gut 200?) Arbeiter aus der Galena in die Sunshine Mine herüberholen können.
    Nächstes Jahr würden es aber wohl noch viel mehr.
    Und dann kam es, etwas ärgerlich im Unterton: Sie (U.S. Silver Corp.) hätten doch nur einen guten Deal gemacht, mehr nicht, laufen würde die Galena-Mine so doch eh nie.
    Ray de Motte hätte wohl selber mit geboten, beim Verkauf der Galena durch Coeur d´Alène (David Bond hatte das auch in einem Artikel angedeutet & das bestätigt auch Luckys zitiertes Posting oben ;) ) aber er wollte eben nur einschlagen, wenn die Gewerkschaftsbindung (Union) der Minenarbeiter nicht mit übernommen werden müsste. Das sei der Schlüssel dazu, warum John Ryan von U.S. Silver Corp. (unlisted) den Zuschlag letztlich bekommen hätten & nicht Ray de Motte von der Sterling Mining (SRLM) ... .
    Weiter habe ich dann gefragt, wie diese Art der "Kooperation" denn nun weiterhin aussehen würde, mit dem neuen Grossen im Valley? ...
    Nun, bis Ende nächsten Jahres hätte dann Sterling durch ihre grosszügigen Angebote gewiss über 100 Miners aus der Galena zu sich herübergeholt, da könnten die weiter Drillen, das würde ihnen aber auch nichts helfen. Und letztlich, setzte sie die Folgerung daraus etwas vorsichtiger ab, letztlich würde die U.S. Silver Corp. (unlisted) von der Sterling Mining (SRLM) ihrer Meinung nach schlicht übernommen, weil die anderen drüben es wohl einfach nicht schaffen könnten, vor allem, wenn ihnen die Arbeiter fehlen. ...


    Aha. Kooperation also ... :D - Es soll jeder seine Schlüsse ziehen, und vielleicht kommt es ja auch nicht so hart für die derzeitigen Galena-Besitzer.
    Aber man merkt, reibungslos verläuft da momentan nichts, die engen Resourcen in dem Spiel sind: Geld & Know-How.
    Es reicht nicht aus, wenn man die guten Gebiete hat.


    Zu Merger Mines (MERG) habe ich auch noch nachgehakt, wie sähe da die Planung aus, bekämen die nun einen (evtl. auch noch nach Silberpreis gestaffelten) Royalty, wenn dort "dereinst" Erz abgebaut würde, - darauf bestritt sie dies, die Formulierung "Royalty" war ihr sichtlich unangenehm.
    Sie meinte nur, nun, da Sterling ober- & unterirdisch die Rechte bei den entsprechenden Merger Gebieten hätte, wäre das "ihr Baby", nicht mehr das von Merger.
    Aber Merger bekäme wohl schon irgendwie Geld, natürlich, nur eben keinen Prozentual-Anteil am Verkaufspreis des geförderten Silbers.
    (Also wird auch da wieder hart kalkuliert, offenbar. Wie sonst könnte man solche Sätze verstehen. Mehr war da auch nicht herauszubekommen).


    Interessant ist noch, als Hintergrund, dass viele Minen im Silver-Valley, die etwas auf sich halten, auf eine relativ neue Technik der Erzlager-Bestimmung per "Deep-Imaging" mit Namen "Titan24" setzen wollen. Die Firma Quantec Geoscience bietet ihre Dienste diesbezüglich an.


    Und darüber habe ich mich mit David Bond & Shauna Hillman danach dann noch unterhalten. Es seien im Silver Valley diese Techniken mit Schallreflexions-Analysen in Verwendung, die es auch möglich machen sollen, in den nördlich von Osburn gelegenen Gebieten Überraschungen zu Tage zu fördern.
    Traditionell ist diese Gegend nördlich der Osburn Fault, in der auch Kerngebiete der New Jersey & etwas weiter östlich die Black Bear Mine liegen, viel weniger exploriert & nach gängiger Meinung gibt es dort auch nicht viel zu holen.
    Dies liegt an der vorherrschenden Faultslip-Theory bezüglich der Geologie dieses Gebietes, nach der die erzreichen Bereiche nördlich von Osburn dereinst nach Südosten gerutscht waren, um dann auf der Höhe der Lucky-Friday Mine zum liegen zu kommen. Ist ja sehr erzreich dort ... .
    Mir scheint also, es macht in erster Linie Sinn dort oben über Osburn zu suchen, wenn man dieser Faultslip-Theorie in der gängigen Form nicht ganz Glauben schenkt, - oder auch, wenn man denkt, es wären wiederum erzreiche Gebiete anstelle der vorher dort liegenden durch die geologischen Bewegungen eingebracht worden. Gewagt ist dies zumindest, aber warum nicht. ...
    Erwähnt hat Shauna Hillman diesbezüglich das (noch relativ unbekannte & offenbar unlisted nach Geld suchende, in den Startlöchern stehende) Projekt "Silver Royal Apex" am Twomile Creek, wo die oben angesprochene, relativ kostengünstige Schall-Refkexions-Technik "Titan24" ebenfalls zum Einsatz käme.
    Bond hat in seinen Artikeln des öfteren Silver Royal Apex erwähnt, ich gebe zu, dass ich selbst diesbezüglich erst mal eher skeptisch bin, - man wird bisherige Ergebnisse abfragen müssen, mehr kann ich dazu selbst noch nicht sagen. Bond schreibt dazu, in dem Artikel, auf den ich mich weiter oben schon mal bezogen hatte, dass der frühere Coeur President und CEO Justin Rice, vor zwei jahren "Silver Royal Apex" gegründet habe und vor zwei Jahren claims auf der Nordseite der Osburn Fault gesteckt hat. Justin Rice hätte grosses Vertrauen in diesen Distrikt und sei immerhin ein "Minenhund" grossen Kalibers ... .
    Im Hintergrund gibt es dazu gerade Anstrengungen zu einem IPO und / oder einem Private Placement. Wer will kann sich ja an Shauna Hillman wenden, sie gibt dazu gern weitere Auskunft.
    Ein wenig werde ich mich damit schon auch beschäftigen, allein schon, weil man so indirekt immer wieder die anderen Themen im Silver Valley wiederfinden kann ... .
    Offenbar hat auch U.S. Silver Corp. (unlisted) vor, die "Titan24"-Technik zu verwenden, auf ihrer geplanten Suche nach neuen Erzbereichen auf dem Ex-Gebiet der Coeur d´Alène südlich der Osburn Fault.
    Wenn man das eine & das andere weiter verfolgt, kann man in beiden Fällen evtl besser seine Schlüsse ziehen.
    Ob an der "Silver Royal Apex"-Story was dran sein könnte ... . Nun: Ich halte meinerseits eine Sache daran für problematisch, obwohl ich niemandem nahe treten möchte. Wenn ich es richtig verstanden habe, ist Justin Rice mittlerweilen 87 Jahre alt. ...


    Vorerst so viel.



    Grüsse,
    gutso

  • Hallo gutso,
    herzlichen dank, super gemacht.


    Da tauchen dann wieder die alten fragen auf.
    Wie steht mit re-permits?
    Wie weit ist die sunshine schon. Atlas Faulsett, die da arbeiten, hatten vor Monaten, ca 1800 von 5000 sag mal Meter? abgearbeitet.
    Wie soll da im Zusammenhang die Bemühungen von FCO.TO sehen?
    Ausgezeichnet ist, dass du am Ball bleibst per e-mail....



    PjFF,
    da wär es schon angebracht, wenn du ein paar Begleitsätze schreibst oder etwas markierst, was dir wichtig erscheint.


    Grüße
    tschonko


  • Hi Tschonko,


    danke für Deine Stichworte, was zu Sterling noch klar rausgefragt werden muss, natürlich wäre es gut, da mal zum Punkt zu kommen, - soweit es überhaupt Infos gibt ... :D


    emobas Stärke im Gespräch war auch eine hartnäckige Präsenz beim Thema zu bleiben.
    Könnte mehr davon brauchen.
    Allerdings interessiert mich die Sterling bisher nicht zentral, muss ich ehrlicher halber auch sagen.
    Ich hatte mich bisher auf die Kleinen konzentriert, mit dem Ziel bei MC´s von unter 5 Mio. Schnäppchen zu machen. Insofern ist de Motte ja auch wieder mein Vorbild. 8)
    Allerdings finde ich das mit den Arbeitern der Galena, - falls es denn stimmt, - auch ganz schön happig.
    Wenn sie mal John Ryan von U.S. Silver Corp. dabei nicht unterschätzen.
    Irgendwie würd ichs ihnen gönnen. :D


    Sollte ich dann andererseits in ein paar Jahren durch die grosszügigen Angebote eines de Motte an die Kleinen um die Sunshine & Galena herum günstig an ein paar Sterling Shares kommen (müssen), kann ich das natürlich nicht mehr als Entschuldigung heranziehen. :D 8)


    Schwierig war übrigens teils der Dialekt im Gespräch, dann wenn man merkte, dass aus dem Nähkästchen geplaudert wurde.
    So z.B.: Der Geologe hätte mit "Kareldra" experimentiert.


    Hmn? "Kareldra"?


    Bis mir klar wurde, dass sie die Grafik-Software Corel Draw meinte. ... Verwend ich ja selber auch daheim! :]
    Damit sind die Karten-Projektionen, die ich gemacht habe auch erstellt.
    Da ist ne neue auch schon in Planung.


    Grüsse,
    gutso


    PPS: Neues, sobald Neues ...

    • Offizieller Beitrag

    Hallo gutso und Tschonko,


    Der 80-jährige Goethe (Bergbauminister und nebenbei Schriftsteller) machte auch noch einer 12-jährigen einen Heiratsantrag, bis dann deren Mutter eingriff....


    Ich meine, 'alte Minenhunde' sind nicht zu unterschätzen. North of Osborn kann sicher was sein, man weiss es zu wenig, und was Professoren vom Katheter verzapfen (es sei nichts), das kann wahr sein oder erdichtet :rolleyes:


    Eine Kernfrage ist und bleibt: permits, und zwar jeder Sorte! Da legt Tschonko den Finger auf die elende, blutende und schmerzende Hämorrhoide! Das hat ja der Coeur, soviel ich weiss, eigentlich das Genick gebrochen; Widerruf erteilter Permits mit konsekutivem Mio-$$$-Verlust.


    Gutso, wenn wir zusammen nächstes Jahr den Bob Hopper interviewen, dann werden wir wohl zwei Tage lang nicht fertig mit diskutieren! :D


    Der gute Hommel hatte vor Monaten ja eine Rundmail rausgelassen, als im Nachbarstaat Montana (=>IGMI) eine 'mining-friendly' Regierung an die Macht kam. Leute, die Politik ist wohl wichtiger, als wir meinen! Der Hommel als Ami hatte das sofort erfasst und sein Depot mit IGMi geladen.


    DeMotte: ein sehr gescheiter Fuchs; das bestätigt sich wieder durch gutso's Schilderung. Ja, die labour unions sind auch ein Kapitel für sich, allerdings eines, das ich wenig kenne. Da könnte man den Bond wohl alles fragen.


    Und gepokert wird hart in den USA!! Auf die Nase zu fliegen ist dort viel weniger schlimm, als in der Stube zu hocken und nichts zu tun ('couch potato'), fast etwas umgekehrt wie in old Europe! Es bleibt spannend im Silver Valley.


    Nochmals Danke euch für die interessanten Infos' und gute Nacht,
    Lucky.

  • Hallo Lucky,
    dein Posting geht mir runter wie ein alter Whiskey (ich schreib das schon immer so :D).


    Drum hack ich ja immer auf der FCO.TO rum. Weil die könnten es schaffen mit der Mine.
    Und das wäre der Durchbruch in Idaho.


    Gutso, dich muss vorrangig die Sterling interessieren. Weil wenn die es schaffen und zügig, bist du sagen wir es vorsichtig um einiges wohlhabender.


    Also hier geht´s nicht um´s kaufen sondern um grundsätzliche Überlegungen.


    Sondern es geht darum, dass Sterling es irgendwie schafft, ein größeren Test zu starten. So Mini Test produktion.


    Ich kann es nicht richtig ausdrücken. Bei den Wallander Krimis von Mankell hieß es dann irgendwann: "Das war der Durchbruch!"
    Auf den warte ich ziemlich ungeduldig.
    Aber jetzt geht´s wenigstens in eine richtung, die ich vor einem jahr noch nicht ausnehmen konnte.


    Irgendwie hab ich das Gefühl, es wird....


    Zusatz:
    Aber leider noch etwas dauern. :D


    Grüße
    Tschonko

  • Hallo Lucky, hallo Tschonko!


    Danke Euch. Freue mich sehr, wie wir das hier machen, es ist schon jetzt was Besonderes draus geworden. Ist, wie gemeinsam Kochen, man darf aber über dem Spass daran nicht vergessen, den Tisch zu decken & wirklich zu essen! Das sehe ich ein.


    Und: setzt mich ruhig auf den Pott, ja es ist richtig, natürlich die Permits & die Drumherums an allererster Stelle zu sehen.
    Jetzt zumindest muss das so sein.
    Das Thema ist wie ein Geysir, erst wenn das Wasser kocht, sieht man ihn. Und der Siedepunkt ist nun einmal die Frage nach dem Permit für die Sterling mit Ja beantwortet zu wissen. Dann geht die ganze Suppe hoch! :D
    Womit wir wieder sind: Beim Kochen.


    Ihr wisst schon, dass es da auch noch ein paar extrem unterbewertete Blei & Zink Minen gibt, westlich der Bunker Hill Ghost Area, die gar nicht so schlecht waren um 1945 herum ... ... . Sollte man evtl. mal checken, abschmecken, als Gewürz für oben genannte Suppenterrine. ;)
    Sage mal ... Pinienkerne.



    Message understood, heavy loaded, ready for Take OFF. 8)



    Gruss,
    gutso

  • Alle Mails an die Amerikaner sind übrigens gestern & heute raus.
    Komisches Gefühl. Ob jemand antwortet?


    Fast egal, ich hab noch einen kleinen Kaufplan fürs Silver Valley.


    Freuen würde es mich dennoch, von denen zu hören; scheinen alle recht straight zu sein.
    Ich sag nur "silk-suited nose-pickers". ...



    Gruss,
    gutso

  • Hallo,


    neben der kurzen Erwähnung im Silberminen-Thread & im Hunter Creek Thread nun auch hier noch eine kurze Conference Hall Notiz von heute, sie betrifft das East Silver Valley im Bereich der Lucky Friday Mine von Hecla (kurzer Ausschnitt).



    Zitat

    (...)
    The company plans to continue to focus on exploration efforts at the Lucky Friday, both to the east and to the west along strike of the currently identified resource, as well as continuing to focus on drilling deeper. An exploration program to test the updip potential from the current mining area is expected to get underway in the fourth quarter, as there is approximately 3,000 feet of very prospective unexplored ground between the historic mining area near the surface and our currently identified resource at depth. The 3,000-foot gap will be evaluated by a series of drill holes that has the potential to bridge the two ore-producing areas with continuous mineralization, adding dramatically to the Lucky Friday resource. In addition, a broader exploration review is being initiated over Hecla's large land position surrounding the Lucky Friday mine in North Idaho's historically prolific Silver Valley. This generative exploration program will compile the vast database of exploration and production information collected over the past 100 years on Hecla's properties. Advanced analysis and modeling of the geological structures on the property are expected to provide numerous exploration opportunities in the future, as much of the ground has never been tested with modern exploration techniques.
    (...)



    Gruss,
    gutso



    PPS: natürlich betrifft diese angekündigte Fokussierung möglicherweise auch die Independence Lead, die Lucky Friday extension & andere Minen in der Nähe, im East Silver Valley. ...

    • Offizieller Beitrag

    PR vom 10.11.


    NJMC, die kleine feine Gold - und Silbermine, treibt die Goldgewinnung voran:


    http://biz.yahoo.com/pz/061110/108549.html


    Adern mit 6,8 bis 14 g/t Goldgehalt.


    Grüsse

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