Informationen zur US-Immobilienkrise

• US-Banken fuehren ein riesiges Schatteninventar an aus Zwangsvollstreckungen zurueckgenommenen Haeusern, die sie nicht zum Kauf anbieten.

Nicht daß man noch an die Phrase "Marktwirtschaft" für dieses Ponzi-Schema glaubt, aber es erstaunt doch, wie exzellent die Absprachen der Banken untereinander eingehalten werden und daß von Marktwirtschaft nichteinmal mehr ein Hauch zu erkennen ist. Da sage noch wer, inzestiöses Lobbying, über Jahrzehnte praktiziert, wäre was Schlechtes zum Schaden aller...

• David Kellermann, the chief financial officer of mortgage giant Freddie Mac, was found dead in his Virginia home on Wednesday, an apparent suicide, police said and CNN said..
    Kellermann, 41, was discovered before dawn in his suburban Washington home in Fairfax County, Virginia, police said. They did not confirm the exact cause of death but CNN said it had confirmed he had committed suicide. (Reuters)

Persönliche Gründe? Oder hat es damit zu tun:

• Ein 41jaehriger soll Selbstmord begangen haben, obwohl er vermutlich sogar nur ein Angestellter war ?

Das passt doch eigentlich eher auf Patriarchen, die schon so alt sind, dass sie nicht nochmal was anfangen koennten und die ihr _eigenes_ Werk den Abgang machen sehen haben ...

• Der Freddie Mac CFO soll sich selbst erhangen haben, nach Angaben der Ermittler. Er arbeitete gerade am Quartalsbericht.

David Kellermann, 41, apparently hanged himself in his suburban Washington home, said a law enforcement official familiar with the investigation....
    Kellermann oversaw a staff of about 500 at Freddie Mac's McLean, Va., headquarters and was working on the company's first-quarter financial report, due by the end of May.

http://www.sfgate.com/cgi-bin/…1408D90.DTL&type=business

Ausser den realwirtschaftlichen Indikatoren und Daten gibt es keinen Grund fuer einen Aktiencrash.

• Während ich gebe zu, zu zaghaft "zu" kurz "Bestände mich, für diejenigen, die machen" kurze "Investitionen, werden Sie nur selten finden, eine einfachere Ziel.

While I admit to being too timid" to "short" stocks myself, for those who do make "short" investments, you will rarely find an easier target.

Mit der US-Propaganda-Maschinerie, die erfolgreich davon überzeugt, Schaf-Markt (wieder), dass sowohl die US-Wirtschaft und der US-Immobilienmarkt sind nah an einem "bottom", US-Home-Baumeister waren einer der großen Nutznießer in der letzten Fantasy-Rally in den USA Märkte.

Wichtige US-Haus-Bauherren haben sich die Aktienkurse steigen von 40% bis 200% aus dem letzten Februar Tiefen. Dies ist eine erstaunliche Rallye, angesichts der Tatsache, dass diese Unternehmen stehen vor der größten "Überhang" der Vorräte in der Geschichte, sie sind nach wie vor Gebäude 50% mehr Einheiten als die sie verkaufen, haben sie keine Preisgestaltung-Macht, und sind gezwungen, sich auf mehr Risiko -, da sie gezwungen sind, um sicherzustellen, Käufer und bieten ein enormes "Anreize", die weitere Zerstörung ihrer schlanken "Margen".

Die meisten dieser Unternehmen sind garantiert in Konkurs gehen, wie der US-Immobilienmarkt Zusammenbruch zu gehen ist sicher für viele weitere Jahre mit keinen Mechanismus in den Augen, um in einer "von unten" in den US-Markt um jeden Preis Ebene. Abgesehen von der massiven Flut von neuen, nicht verkauften Wohneinheiten gibt es mehr als 20 Millionen bestehenden, leere Wohnungen - mit den Eigentümern (vor allem US-Banken), wie verzweifelt zu verkaufen, als US-Home-Erbauer.

Eine Reuters-Artikel über die Toll Brothers, ein "Luxus" Home-Builder, die war ursprünglich davon ausgegangen, dass weitgehend immun gegen diese Kernschmelze, zeigt im Detail, wie ganz eklatante verzweifelt dieses Unternehmen (und andere Home-Erbauer) zu versuchen, die größte UNLOAD Aufbau der Vorräte in der Geschichte...

Lesen Sie den Rest auf:

Die Zeit bis zum "kurzen" US-Home Builders (wieder)

With the U.S. propaganda machine having successfully convinced market sheep (again) that both the U.S. economy and the U.S. housing sector are close to a “bottom”, U.S. home-builders have been one of the big beneficiaries in the latest fantasy-rally in U.S. markets.

Major U.S. home-builders have seen their share prices rise from 40% to 200% from the recent February lows. This is an amazing rally, given that these companies are facing the largest “overhang” of inventory in history, they are still building 50% more units than they are selling, they have NO pricing-power, and are being forced to take on more risk – as they are forced to insure buyers AND offer huge “incentives”, which is further destroying their slim “margins”.

Most of these companies are guaranteed to go bankrupt, as the U.S. housing collapse is certain to go on for many more years, with no mechanism in sight to put in a “bottom” in the U.S. market at ANY price level. Apart from the massive glut of NEW, unsold housing units, there are more than 20 million existing, empty homes – with the owners (primarily U.S. banks) just as desperate to sell as U.S. home-builders.

A Reuters article on Toll Brothers, a “luxury” home-builder, who was originally assumed to be largely immune from this meltdown, shows in glaring detail how totally desperate this company is (and other home-builders) to attempt to unload the largest build-up of inventory in history...

Read the rest at:
    Time to “short” U.S. home-builders (again)

bullionbullscanada.com

• Zitat

Am Donnerstag hat die Bezirksverwaltung von St. Lucie County im südlichen Florida als erste Kommune im Land den "wirtschaftlichen Notstand" ausgerufen. http://www.ftd.de/politik/inte…-Notstand-aus/504825.html

Ebenso interessant die "Lokalen Währungen" die am Rande miterwähnt wurden, in Detroit der "Cheers", "Ithaca Hours" in einer Stadt im Staat New York, "Plenty" in North Carolina. Amerika, das Land der unbegrenzen Lokalwährungen.

Wünsche

...einen goldigen Tag

Tut

• Soviel zu einer groben Übersicht über den aktuellen Stand der Lage zu den "Schnäppchen" in den USA. Habe ich gestern Abend auch zufällig im Fernsehen gesehen, es ging da um großangelegte Besichtigungstouren in Florida und wie viele Deutsche dort auf schon auf der vermeindlichen "Schnäppchenjagd" auf Immobilien in besten Lagen sind. :D

Wünsche

...einen goldigen Tag

Tut

• Habe ich gestern Abend auch zufällig im Fernsehen gesehen, es ging da um großangelegte Besichtigungstouren in Florida und wie viele Deutsche dort auf schon auf der vermeindlichen "Schnäppchenjagd" auf Immobilien in besten Lagen sind. :D

Habe auch mal eine Sendung vor einem Jahr gesehen, wo Franzosen Appartments im Miami gekauft haben, weil sie dachten es waere eine gute Investition. Fuer solche Investments muss man nur viel Geld mitbringen, denn selbst wenn sich die Preise stabilieren sollten, sind US-Immobilen wegen ausbleibenden Mietern und hoher Nebenkosten ein Fass ohne Boden. Dazu kommt der Ghost-Town-Effekt: ganze Siedlungen oder Appartment-Turm-Komplexe wurden aus dem Boden gestampft und haben eine hohe Leerstandsrate, was Kriminalitaet anzieht und die Nebenkosten, die dann auf die wenigen Eigentuemer umgelegt werden, explodieren laesst, .

Ausser den realwirtschaftlichen Indikatoren und Daten gibt es keinen Grund fuer einen Aktiencrash.

• Minus 50% und mehr. Nicht schlecht, oder?

Zielbereich ist minus 90% - das sagte schon der verstorbene Sir Templeton voraus:

Zitat

How far down will this go? At this point, Templeton achieves what I did not expect any self-made multi- millionaire to do: exceed my pessimism.

That means a loss of 90%. He thinks that the U.S. housing market is worse than the NASDAQ in March, 2000.

• Der Gedanke ist zwar schon arg weit gesponnen, aber wenn es wirklich zu einer Grippepandemie vergleichbar mit der spanischen Grippe kommt, dann möchte ich nicht in Immobilienfonds stecken - in der Zeit danach dürfte was Wohnraum angeht, ein "geringfügiges" Überangebot geben :hae: Ist aber dann wohl das letzt worüber man nachdenkt ?)

• Ich sehe, dass die Mitglieder dieses Forums sind nicht täuschen lassen durch die Propaganda aus den USA, dass die Gehäuse-Krise ist "fast fertig". Herzlichen Glückwunsch für die nicht länger durch die ständigen Lügen.

Dennoch habe ich ein sehr netter Kommentar zu dieser Propaganda. Ich werde per Post, so dass es vielleicht mehr "Munition", um die Menschen hier - wie sie gegen die Lügen der USA

Auch, nachdem es die Menschen hier über die "Qualität" meiner deutschen Übersetzungen, die meisten haben gesagt, dass sie so schlecht, ich sollte aufhören, wenn eine Person mich gebeten, weiter -, weil sie "witzig". Ich werde versuchen, hier Kompromiss.

Ich werde die Anmerkungen übersetzen Ich schreibe ausschließlich für dieses Forum, und versuchen, Worte, die gut übersetzen.

Allerdings, für meine "Kommentare", werde ich nach meist Englisch, mit einem kleinen Ausschnitt in deutscher Sprache (und einen "Link"). Wie immer, werde ich glücklich sein, um "Feedback", und hoffe, dass diese kleine Änderung im Format macht die Übersetzung "Problem" weniger lästig sein, die Mitglieder hier.

I see that the members of this forum are not fooled by all the propaganda from the U.S. that the housing crisis is “nearly finished”. Congratulations for not being brainwashed by the constant lies.

Even so, I have written a very nice commentary about this propaganda. I will post it so that perhaps it will provide more “ammunition” to people here – as they resist the lies from the U.S.

Also, after asking the people here about the “quality” of my German translations, most have said that they are so bad I should stop, while one person asked me to continue – because they are “funny”. I will try to compromise here.

I will translate the comments I write exclusively for this forum, and try to use words which translate well. However, for my “commentaries”, I will post mostly English, with a small excerpt in German (and a “link”). As always, I will be happy to listen to “feedback”, and hope this small change in format makes the translation “issue” less annoying to the members here.

• I have reserved some of my harshest criticism of U.S. propaganda for the malicious lies from the U.S. government and media concerning the U.S. housing collapse.

The propaganda started with continued claims that the bursting of the housing “bubble” was a “surprise”. In fact, U.S. home prices tripled in roughly a decade – while the incomes of most Americans were falling steadily during that entire period. People with falling incomes lack the buying-power to sustain any significant increase in prices – let alone a tripling of prices in only a decade.

The “surprise” was not that the largest “bubble” in history had burst, the “surprise” was that U.S. banks, regulators and politicians had allowed this bubble to grow so large (through their criminal conspiracy).

Since that time, U.S. propagandists have proclaimed “bottoms” in this market at least a dozen times, despite the fact the housing collapse has been accelerating over this entire period. Today, the U.S. propaganda outlets are all reading from the same script, once again. “Home prices are moderating,” they claim.

What has inspired this latest optimism regarding the U.S. housing market? The respected Case-Schiller index showed that the year-over-year decline in the prices of U.S. homes changed from an all-time record of 19% (in January) to a near-record decline of 18.6% in February. It is safe to say that anyone who owns a home in the U.S. would agree that an 18.6% year-over-year plunge in prices does not indicate “moderation” in even the most tortured definition of that word.

Similarly, the propagandists have been “pumping” new home construction, and U.S. home-builders with the same outlandish lies. Every month since the housing collapse began, U.S. home-builders have built at least 50% more houses than they have sold. Not only have the propagandists called several “bottoms” for the home-builders, they have frequently asserted that the inventory of new homes has been falling...

Read the rest at:

A Revealing Look at U.S. Housing Propaganda

Deutsch:

Sehen Sie sich eine aufschlussreiche US-Immobilienmarkt Propaganda

Ich habe einige meiner vorbehalten härteste Kritik an der US-Propaganda für die bösartigen Lügen aus der US-Regierung und der Medien über die US-Immobilienmarkt Zusammenbruch.

Die Propaganda mit weiterhin behauptet, dass das Platzen der Wohnung "Blase" war eine "Überraschung". In der Tat, den USA die Preise sich in etwa ein Jahrzehnt -, während die Einkommen der meisten Amerikaner waren, die kontinuierlich während der ganzen Zeit. Menschen mit Einkommen, die nicht über die Kauf-Power, um alle signifikanten Anstieg der Preise - geschweige denn eine Verdreifachung der Preise in nur einem Jahrzehnt...

• S&P/Case-Shiller Composite 10 -18,8%
    S&P/Case-Shiller Composite 20-19%
    (Preisaenderung im Vergleich zum Vorjahresmonat)
    Der S&P/Case-Shiller Composite misst die Hauspreise in den 10 bzw. 20 wichtigsten Grossstaedten/Ballungsgebieten in den USA.

• I will translate the comments I write exclusively for this forum, and try to use words which translate well. However, for my ?commentaries?, I will post mostly English, with a small excerpt in German (and a ?link?). As always, I will be happy to listen to ?feedback?, and hope this small change in format makes the translation ?issue? less annoying to the members here.

@ bullionbulls,

really a good idea :) :thumbup: :) .

Best Regards

Tut

• Insolvenzrichter haetten mit diesem Gesetz die Hypothekenschulden mindern koennen, damit Hausbesitzer in der Lage versetzt werden, ihre monatlichen Raten begleichen zu koennen und damit ihre Haeuser nicht zu verlieren. Die Banken waren aber gegen das Gesetz und die Industrie-Lobby im Senat konnte sich durchsetzen. Banken koennen somit von derzeit 8 Millionen betroffenen Hausbesitzern die volle Restschuld eintreiben oder die Zwangsvollstreckung einleiten.

Senate defeats Obama-backed, anti-foreclosure bill
    http://www.google.com/hostedne…cEcfph0Be1ODXMtAD97T12A01

• Tollar, Sie haben so viele schöne Stellen in diesem Bereich ist es schwierig, etwas Neues hinzufügen. Aber ich glaube, ich habe einige Neuigkeiten, die noch nicht erwähnt wurde.

Ich entschuldige mich bei denen, die finden diese Bemerkungen wiederholte. Doch das wichtigste Instrument der Propaganda ist Wiederholung. Es ist Tatsache, dass die meisten Menschen können getäuscht zu glauben, das ist ungeheuerlich - einfach, indem Sie diese liegt genug Zeit.

Leider ist der einzige Weg zur Bekämpfung dieser Propaganda ist es auch ständig wiederholen, die Wahrheit.

Tollar, you have written so many fine posts in this section, it is difficult to add anything new. However, I think I have found some news which has not been mentioned yet.

My apologies to those who find these comments repetitive. However, the primary tool of propaganda is REPETITION. It is established fact that most people can be deceived into believing the most outrageous lies – simple by repeating those lies enough times.

Sadly, the ONLY way to fight this propaganda is to also continually repeat the TRUTH.

• I regret the need to continue to repeat myself regarding the horrific collapse in the U.S. housing market, the worst real-estate meltdown in human history – which naturally follows the largest housing “bubble” in all of history. However, not only is the U.S. propaganda machine proclaiming on a daily basis that this market is close to a “bottom”, their propaganda becomes more and more outrageous (and detached from reality) every day.

The latest numbers which have been released indicate that more than 20% of U.S. “homeowners” have “negative equity”. What is never mentioned by the U.S. propaganda machine is that people with “negative equity” own nothingby definition. All these people are doing is paying money to the bank which owns this property.

What makes this situation even more alarming is that with U.S. home prices guaranteed to keep falling for many more years (prices MUST decline at least 30-50% from current levels), many of these people are falling further and further “underwater” while they continue making payments.

The obvious question is this: why would anyone but a fool continue making payments on these homes?
    There are now roughly 20 million U.S. “homeowners” estimated to have “negative equity”, and that estimate is certainly an understatement. Consider the propaganda being distributed on the collapse of home prices in the U.S. While the respected, (private sector) report from Case-Schiller showed U.S. house prices falling by approximately 19% in the first two months of this year, official U.S. government “statistics” reported that U.S. home prices increased in both of those months.

Who are you going to believe?

The (minimum) of twenty million “underwater” mortgages added to the more than twenty million EMPTY U.S. homes creates a potential “overhang” of inventory of 40 million housing units. Currently, TOTAL sales in the U.S. are only 1/10th of that amount. You don't need a degree in mathematics to know that even if the housing market doesn't get any worse, it could still take ten years just for the U.S. housing market to hit (a real) “bottom”...

Read the rest at:

More than 1 in 5 U.S. “homeowners” own NOTHING

Deutsche:

Mehr als 1 von 5 US-"Haus-und Wohnungseigentümer" eigenen NICHTS

Ich bedauere die Notwendigkeit, mich zu wiederholen, in Bezug auf die schrecklichen Zusammenbruch in der US-Immobilienmarkt, die schlimmsten Immobilien Kernschmelze in der Geschichte der Menschheit -, die natürlich an die größte Wohnung "Blase" in der gesamten Geschichte. Doch nicht nur die US-Propaganda-Maschine vereint auf einer täglichen Basis, dass dieser Markt befindet sich in der Nähe zu einem "bottom", ihre Propaganda wird mehr und mehr unerhört (und losgelöst von der Realität) jeden Tag.

Die neuesten Zahlen, die veröffentlicht wurden zeigen, dass mehr als 20% der US-Hausbesitzer "haben" negatives Eigenkapital ". Was ist nicht von der US-Propaganda-Maschine ist, dass Menschen mit "negative Eigenkapital" selbst nichts - per definitionem. Alle diese Menschen tun, ist Geld an die Bank, die diese Eigenschaft besitzt...

• Sadly, the ONLY way to fight this propaganda is to also continually repeat the TRUTH.

Man muß das Wahre immer wiederholen, weil auch der Irrtum um uns herum immer wieder gepredigt wird. Und zwar nicht von einzelnen, sondern von der Masse.
    Johann Wolfgang von Goethe

Schriftgröße:  A A A A A